X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.10.2023 р. № 3835/ІПК/99-00-24-03-03-09

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомляє, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов’язана із необхідністю визначення правильності застосування положень ст. 392 ПКУ в частині подання контролюючому органу Повідомлення про набуття/відчуження частки в іноземній юридичній особі та/або початок здійснення (припинення) фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої юридичної особи контролюючою особою відповідно до вимог ст. 392 ПКУ.

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати інформацію з таких питань:

1.Чи вважається (…) після проведення процедури редоміциляції та зміни реквізитів (назви, реєстраційного номеру, юридичної адреси (місцезнаходження), податкової та юридичної юрисдикції), новою юридичною особою, контрольованою резидентом України – (…)?

2.Чи потрібно після проведення процедури редоміциляції(…) подавати Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи згідно з Законом України від 03 листопада 2022 року № 2719-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу»?

Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) розділ І ПКУ доповнено ст. 392 «Контрольовані іноземні компанії», яка набрала чинності з 01 січня 2022 року.

Контрольованою іноземною компанією (далі – КІК) визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України (п. 392.1.1 ст. 392ПКУ).

Згідно з п.п. 392.5.5 п. 392.5 ст. 392 розділу І ПКУ фізична (юридична) особа – резидент України зобов’язана повідомляти контролюючий орган про:

кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній юридичній особі або початок здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог цієї статті;

заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи;

кожне відчуження частки в іноземній юридичній особі або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до втрати визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог цієї статті;

ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.

Форма та порядок надсилання до контролюючого органу Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи (далі – Повідомлення) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2021 № 512, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.11.2021 за № 1525/37147.

Повідомлення надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку фізичної (юридичної) особи – резидента протягом 60 днів з дня такого набуття (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження (припинення фактичного контролю) засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Отже, фізична особа – резидент України, що є прямим або опосередкованим власником КІК, зобов’язана повідомляти контролюючий орган, зокрема, про набуття частки в іноземній юридичній особі, що призводить до визнання такої фізичної особи контролюючою особою, у строки визначені п.п. 392.5.5 п. 392.5 ст. 392 розділу І ПКУ.

При цьому подання контролюючою особою Повідомлення з підстав закінчення проведення процедури редоміциляції юридичної особи не передбачено п.п. 392.5.5 п. 392.5 ст. 392 розділу І ПКУ та Порядку його подання.

Водночас у контролюючої особи залишається обов’язок щодо подання звітності про КІК з безпосереднім відображенням інформації, яка зазнала змін, у зв’язку з переведенням іноземної юридичної особи до іншої юрисдикції.

Щодо питання чи вважатиметься юридична особа після проведення процедури редоміциляції новою юридичною особою необхідно зазначити, що редоміциляція – це процедура переведення юридичної особи з однієї юрисдикції в іншу, основними умовами якого є схожість законодавчого регулювання діяльності компанії в обох юрисдикціях, а також передбаченість законодавством цих юрисдикцій такої процедури, у зв’язку з чим, питання щодо визначення такої особи, як новою юридичною особою, необхідно розглядати з урахуванням особливостей тієї юрисдикції, до якої таку особу переведено.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.