Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю(далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичногозастосування окремих норм законодавства стосовно реалізації алкогольних виробів на внутрішньому ринку та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Компаніязазначає, що є виробником алкогольної продукції та має ліцензію на виробництво алкогольних напоїв та ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями.
Товариством було виготовлено для реалізації на зовнішньому ринку певну кількість алкогольної продукції (горілки). Однак замовлення було відвантажено не в повному обсязі і на дату подання звернення обліковуються залишки невідвантаженої продукції з дійсним строком придатності.
Компанія просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання,який алгоритм дій відповідно до норм чинного законодавства України необхідно вчинити Товариству для реалізації товару на внутрішньому ринку?
Щодо зазначеного питання
Підпунктом 14.1.5 пункту 14.1 статті 14 Кодексувизначено, щоалкогольні напої - продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об'ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД.
Відповідно до п.п. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Кодексу марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.
Маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах – наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку ( п.п. 14.1.109 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Кодексу у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Пунктом 226.6 статті 226 Кодексу визначено, що маркуванню підлягають усі (крім зазначених у пункті 226.10 цієї статті) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць.
Відповідно до пункту 20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1251 (далі – Положення № 1251) маркування, зокрема, алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, здійснюється виробниками зазначеної продукції.
Пунктом5 Положення № 1251для алкогольних напоїв вітчизняного виробництва визначено наступні види марок:
«алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)» – «АВ ЛГП»;
«алкоголь вітчизняний (виноробна продукція)» –«АВ ВП».
Згідно з п. 226.12 ст. 12 Кодексу продаж марок акцизного податку вітчизняним виробникам алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, провадиться на підставі:
довідок про сплату суми податку, яка розрахована за ставками на готову продукцію (для алкогольних напоїв, для виробництва яких використовується спирт етиловий неденатурований);
заявки-розрахунку кількості марок акцизного податку (далі – заявка-розрахунок);
звіту про використання марок, придбаних у попередньому місяці, за затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, формою у двох примірниках, один з яких залишається у продавця марок, другий (з відміткою продавця) – у виробника;
платіжної інструкції на перерахування плати за марки з відміткою банку / небанківського надавача платіжних послуг про дату її виконання.
Відповідно до абзацу першого частини першої статті 11 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95–ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі Закон № 481) маркування алкогольних напоїв (крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті), які реалізуються в Україні, здійснюється відповідно до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 481 та має містити інформацію, передбачену частиною першою статті 11 Закону № 481.
Згідно з абзацом п’ятнадцятим частини першої статті 11 Закону № 481 продукція, призначена для експорту, розливається у тару та маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.
Отже лікеро-горілчана продукція, яка реалізується на внутрішньому ринку України,повинна:
відповідати вимогам Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 481 та має містити інформацію, передбачену частиною першою статті 11 Закону № 481;
бути маркована марками «алкоголь вітчизняний (лікеро-горілчана продукція)»– «АВ ЛГП».
Така продукція може знаходитися в обігу в межах терміну придатності для споживання.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 226.11 ст. 226 Кодексу ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, забороняються.
Відповідно до абзацу двадцятого частини другої статті 17 Закону № 481 до суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |