Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваші звернення щодо звільнення від оподаткування податку на додану вартість (далі – ПДВ) операцій з постачання послуг зі створення літературного сценарію та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у звернення повідомила, що є фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи та платником ПДВ. Основний вид діяльності: виробництво кіно- та відеофільмів, телевізійних програм (КВЕД 59.10). Інші зареєстровані види діяльності: Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (КВЕД 68.20); лізинг інтелектуальної власності та подібних продуктів, крім творів захищених авторськими правами (КВЕД 77.40); розповсюдження кіно- та відеофільмів, телевізійних програм (КВЕД 59.13); надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у (КВЕД 82.99); індивідуальна мистецька діяльність (КВЕД 90.03); компонування кіно- та відеофільмів, телевізійних програм (КВЕД 59.12). Також платник зазначила. що являється автором серіалу, виконавчим продюсером та режисер-постановником, яка здійснює діяльність з виробництва фільмів, а отже належить до суб’єктів кінематографії.
При цьому між платником та ТОВ « » укладені договори про надання послуг:
про створення за замовленням і використання об’єктів права інтелектуальної власності зі створення літературного сценарію для телевізійного фільму (серіалу) та телевізійного фільму (серіалу) з переданням сценарію та всіх виключних майнових авторських прав ТОВ « »;
з виконавцем (виконавчим продюсером) про організацію (продюсування) виробництва та/або поствиробництва телевізійного фільму (серіалу);
з режисер-постановником про художню організацію постановочного процесу зйомок телевізійного фільму (серіалу) з переданням усіх виключних майнових прав інтелектуальної власності в частині творчого внеску у створенні фільму.
Зазначені вище та телевізійні фільми (серіали) отримали статус національного фільму.
Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи звільняється від оподаткування ПДВ, на підставі п. 12 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, операція з постачання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи та платником ПДВ послуг зі створення літературного сценарію для національних фільмів з переданням цього сценарію та всіх виключних майнових авторських прав на цей сценарій його виробнику ТОВ « » за договором про створення за замовленням і використання об’єктів права інтелектуальної власності?
2. Чи звільняється від оподаткування ПДВ, на підставі п. 12 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, операція з постачання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи та платником ПДВ послуг з організації (продюсування) виробництва та/або поствиробництва національного фільму його виробнику ТОВ « » з переданням усіх майнових прав на візуальний та звуковий матеріал та інші результати інтелектуальної діяльності фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку третьої групи та платника ПДВ, створені в рамках виконання платником договору з виконавчим продюсером?
3. Чи звільняється від оподаткування ПДВ, на підставі п. 12 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу, операція з постачання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи та платником ПДВ послуг з художньої організації постановочного процесу зйомок національного фільму його виробнику ТОВ « » з переданням усіх виключних майнових прав інтелектуальної власності в частині творчого внеску у створенні фільму за авторським договором з режисер-постановником?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (п. 1.1 ст. 1 розділу I Кодексу).
Відповідно до п. 5.3 ст. 5 розділу I Кодексу інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Правові основи діяльності в галузі кінематографії та суспільні відносини, пов'язані з виробництвом, розповсюдженням, зберіганням і демонструванням фільмів, а також засади державної підтримки кінематографії в Україні визначено законами України від 13 січня 1998 року № 9/98-ВР «Про кінематографію» (далі − Закон № 9/98) та від 23 березня 2017 року № 1977-VIII «Про державну підтримку кінематографії в Україні».
Згідно зі ст. 3 Закону № 9/98 фільм – це аудіовізуальний твір (у тому числі телевізійні серіали та їх окремі серії), що складається з епізодів, поєднаних між собою творчим задумом і зображувальними засобами, та є результатом спільної діяльності його авторів, виконавців і виробників.
Національний фільм – це створений суб'єктами кінематографії фільм, виробництво якого повністю або частково здійснено в Україні, основна (базова) версія мовної частини звукового ряду якого створена українською або кримськотатарською мовою, та який при цьому набрав необхідну кількість балів відповідно до оцінних елементів бальної системи, передбаченої Законом № 9/98. За мотивованим рішенням Ради з державної підтримки кінематографії на підставі звернення суб'єкта кінематографії, якщо це виправдано художнім, творчим задумом авторів фільму, в основній (базовій) версії національного фільму (крім дитячих та анімаційних фільмів) допускається використання інших мов в обсязі, що не може перевищувати 10 відс. загальної тривалості всіх реплік учасників фільму. Під час демонстрування національного фільму в Україні такі репліки мають бути дубльовані або субтитровані українською мовою.
Суб'єкт кінематографії – фізична або юридична особа, яка займається будь-яким видом професійної діяльності у сфері кінематографії. При цьому згідно зі ст. 7 Закону № 9/98 за спрямуванням діяльності суб'єкти кінематографії поділяються щодо:
створення фільмів – автори і виконавці;
виробництва фільмів – кіностудії, відеостудії, студії, продюсери тощо.
Автор фільму – фізична особа, власна праця якої визначає творчий задум та/або способи його реалізації у фільмі.
Виробник фільму – суб'єкт кінематографії, який взяв на себе відповідальність за виробництво фільму.
Виробництво фільму – це процес створення кінофільму, що поєднує співпрацю авторів і виконавців фільму та інших суб'єктів кінематографії, який складається з періодів (етапів) виробництва (розвиток кінопроекту, розробка режисерського сценарію, підготовчий, знімальний, монтажно-тонувальний).
Розробка режисерського сценарію – розробка екранної інтерпретації літературного сценарію режисером-постановником та іншими авторами фільму, вибудова виробничо-творчих рішень та визначення техніко-економічних показників.
При цьому виробництво фільму здійснюється відповідно до затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері кінематографії, норм та правил виробництва фільмів. Дотримання цих норм та правил є обов'язковим для суб'єктів кінематографії незалежно від форм власності (ст. 12 Закону № 9/98).
Згідно зі ст. 101 Закону № 9/98 у разі якщо відповідно до Закону № 9/98 фільм кваліфікується національним, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кінематографії, за заявою продюсера або виробника фільму, видає свідоцтво національного фільму.
Наявність у фільму свідоцтва національного фільму презюмує, що фільм є національним, і це не потребує повторного доведення у відносинах з органами державної влади. Дана презумпція може бути спростована в загальному порядку, якщо з'ясується, що надані заявником інформація та документи для отримання свідоцтва національного фільму містять недостовірні відомості.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.
Згідно з п.п. «а» і «б» п. 185.1 ст. 185 розділу V Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до ст. 186 розділу V Кодексу розташоване на митній території України.
Відповідно до п. 12 підрозділу 2 розділу XX Кодексу тимчасово, до 01 січня 2025 року, звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання національних фільмів, визначених Законом № 9/98, виробниками, демонстраторами та розповсюджувачами національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виробництва національних фільмів, а також з постачання робіт та послуг з виготовлення архівного комплекту вихідних матеріалів національних фільмів та фільмів, створених на території України, з постачання робіт та послуг з тиражування національних фільмів та іноземних фільмів, дубльованих, озвучених державною мовою на території України, а також з постачання робіт та послуг з дублювання, озвучення державною мовою іноземних фільмів на території України, з постачання робіт та послуг із збереження, відновлення та реставрації національної кінематографічної спадщини.
Враховуючи викладене, якщо зазначені у зверненні послуги, що постачаються фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групи та платником ПДВ, належать до категорії послуг, визначених п. 12 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, у тому числі до робіт та послуг з виробництва національних фільмів, то операції з постачання таких послуг підлягатимуть звільненню від оподаткуванню ПДВ.
В іншому випадку такі операції підлягатимуть оподаткуванню у загальновстановленому порядку.
Щодо віднесення зазначених у зверненні послуг до тієї чи іншої категорії послуг (у тому числі до робіт та послуг з виробництва національних фільмів) та визначення коду для таких послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП), враховуючи положення листа Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 11.05.2017 № 3411-08/15258-03, ДПС рекомендує звернутися до ДП «Науково-дослідний інститут метрології вимірювальних і управляючих систем», яке є розробником ДКПП, за адресою: 79008, м. Львів, вул. Кривоноса, 6.
Щодо вказаної у зверненні індивідуальної податкової консультації та викладених у ній висновків ДПС інформує, що така консультація була надана конкретному платнику податків на його звернення, виходячи із опису питань і фактичних обставин, наявних у зверненні, та має індивідуальний характер та, відповідно, не може використовуватися іншими платниками податків.
Додатково ДПС інформує, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.
Правомірність застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, визначеного п. 12 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених Кодексом.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
_____________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |