Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації із справляння орендної плати за землю (далі – Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало, що є орендарем земельної ділянки комунальної власності на підставі договору оренди землі, укладеного з органом місцевого самоврядування (далі – Договір), умовами якого встановлено відсотковий розмір Плати – 2,3 відс. нормативної грошової оцінки.
Товариство, посилаючись на рішення Дніпровської міської ради від 13.07.2022 № 3/24 «Про внесення змін до рішення міської ради від 06.12.2017 № 13/27 «Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста» (далі – Рішення), запитує щодо правомірності застосування з 01.01.2023 відсоткового розміру Плати – 1,3 відс. нормативної грошової оцінки, визначеного Рішенням для земельних ділянок, цільове призначення яких 11.02 «Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості».
Товариство не повідомило про цільове призначення земельної ділянки згідно з Договором.
Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», крім розміру Плати, який визначається у Договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для Плати.
Кодексом передбачено визначення розміру Плати у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, а також встановлено граничний розмір Плати, який не може бути менший за розмір земельного податку (п. 288.5 ст. 288 Кодексу).
Ставки місцевих податків та зборів, у тому числі Плати, встановлюють органи місцевого самоврядування у своїх рішеннях з урахуванням меж ставок, визначених Кодексом, та виду цільового призначення землі (пп. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 та п. 284.1 ст. 284 Кодексу).
Відповідно до ст. 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі − Закон) органи місцевого самоврядування відповідно до Кодексу встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Кодексом.
Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (пп. 1, 3 ст. 73 Закону).
Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку (ст. 30 Закону України «Про оренду землі»).
Таким чином, після внесення відповідних змін до Договору, погоджених сторонами такого Договору, у Товариства виникатимуть податкові зобов’язання з Плати на підставі нових умов Договору (наприклад, розмір Плати – 1,3 відс. нормативної грошової оцінки).
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |