X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.05.2017 р. № 415/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо надання індивідуальної податкової консультації відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) стосовно відшкодування сум, заявлених до бюджетного відшкодування, у разі наявності у платника податкового боргу та повідомляє.

Товариство зацікавлене у з’ясуванні права на отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, заявленого по податковій декларації, при наявності сум податкового боргу.

При від’ємному значенні різниці між сумою податкових зобов’язань та сумою податкового кредиту, розрахунок якого здійснено відповідно до вимог пункту 200.1 статті 200 Кодексу, сума такого від’ємного значення враховується, зокрема у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) у частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, в разі відсутності податкового боргу (підпункт «а» пункту 200.4 статті 200 Кодексу).

Абзацом десятим пункту 200.12 статті 200 Кодексу визначено, що у разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.

Після отримання податкової декларації та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (у разі їх подання) у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 Кодексу.

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 статті 200 Кодексу, за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті.

За результатами такої перевірки зменшується сума бюджетного відшкодування на суму податкового боргу відповідно до Кодексу.

Підпунктом «б» пункту 200.4 статті 200 Кодексу передбачена можливість здійснення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за заявою платника у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.

Щодо зарахування суми заявленого бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у рахунок погашення податкового боргу, внесеного до реєстру конкурсних вимог кредиторів у справі про банкрутство товариства.

Джерела сплати грошових зобов’язань абопогашення податкового боргу платника податку визначено статтею 87 Кодексу.

Підпунктом «в» пункту 87.1 статті 87 Кодексу визначено, що суми бюджетного відшкодування і податку на додану вартість (на підставі відповідної заяви платника) включено до переліку джерел сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків до Державного бюджету.Бюджетне відшкодування здійснюється з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України (далі - Бюджетний кодекс) (із змінами) та пункту 55 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Статтею 29 глави 5 розділу II Бюджетного кодексу визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.

До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно із статтями 64, 66, 69 та 71 Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (пункт 29.1 статті 29 Бюджетного кодексу).

Зарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з платежів, надходження яких розподіляються у пропорціях як до державного, так і до місцевих бюджетів, положеннями Кодексу не передбачено.

Щодо адміністративної відповідальності, передбаченою статтею 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, повідомляємо.

Статтею 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Також зазначаємо, що відповідно до підпункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.