Державна податкова служба України розглянула звернення (код ЄДРПОУ )
(далі – Товариство) від без номера (вх. ДПС № від ) на отримання індивідуальної податкової консультації щодо контролюючих органів, до яких Товариство повинне подавати звітність та сплачувати податки після зміни місцезнаходження і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах повноважень повідомляє таке.
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контролю за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У зверненні повідомлено, що на початок 2023 року Товариство перебувало на обліку в ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДПС у м. Києві.
Товариством було змінено місцезнаходження 28.02.2023 з Оболонського району м. Києва на Святошинський район м. Києва. Починаючи з цієї дати платник подавав об’єднану звітність з єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) та військового збору (далі – ВЗ) до ДПІ у Святошинському районі м. Києва Головного управління ДПС у м. Києві, сплачував ЄСВ до Головного управління ДПС у м. Києві.
Подача звітності з податку на додану вартість (далі – ПДВ), сплата ПДВ, ПДФО та ВЗ відбувалась за попереднім місцем обліку, а саме до ДПІ в Оболонському районі Головного управління ДПС у м. Києві.
Товариство 15.09.2023 вдруге впродовж бюджетного року змінило податкову адресу з Святошинського району м. Києва на Бучанський район Київської області.
У зв’язку з другою зміною адреси, у платника виникло питання, яку ДПІ вважати основним місцем обліку, а яку попереднім з метою подання звітності та сплати податків і зборів до кінця бюджетного року, зокрема ПДВ, ЄСВ, ПДФО та ВЗ.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1) Яку саме адресу вважати «новою», яку «попередньою» у розумінні Порядку № 1588 ? Та, що була на 01.01.2023, на 28.02.2023 чи з 15.09.2023.
2) До якого податкового органу подавати звітність з ПДВ та сплачувати податкове зобов’язання з ПДВ починаючи зі звітності за вересень 2023 року?
- до ДПІ в Оболонському районі м. Києва (код 2654)?
- до ДПІ у Святошинському районі м. Києва (код 2657)?
3) До якого податкового органу подавати об’єднану звітність з ЄСВ, ПДФО та ВЗ?
- до ДПІ у Святошинському районі м. Києва (код 2657)?
- чи до Головного управління ДПС у Київській області, Києво-Святошинський район (код 1013)?
4) До якого податкового органу сплачувати ЄСВ?
- до ДПІ у Святошинському районі м. Києва (код 2657)?
- чи до Головного управління ДПС у Київській області,
Києво-Святошинський район (код 1013)?
5) До якого податкового органу сплачувати ПДФО, ВЗ?
- до ДПІ в Оболонському районі м. Києва (код 2654)?
- до ДПІ у Святошинському районі м. Києва (код 2657)?
У зв’язку із вищевказаним, повідомляємо.
Облік платників, внесення змін до облікових даних платників податків юридичних осіб в органах ДПС здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) відповідно до статей 64, 66 Кодексу, отриманих з Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами контролюючих органів згідно із Законом України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
Згідно з підпунктом 66.3 статті 66 Кодексу у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків, а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Взяття на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється протягом одного місяця після отримання відомостей з Єдиного державного реєстру про проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження платника податків.
Водночас, частиною восьмою статті 45 та частиною п’ятою статті 78 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) визначено, що у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання та його реєстрації як платника податків за новим місцезнаходженням сплата визначених податковим законодавством загальнодержавних податків і зборів, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, та місцевих податків і зборів здійснюється за місцем попередньої реєстрації платника податків до закінчення поточного бюджетного періоду.
Якщо внаслідок зміни місцезнаходження юридичної особи або фізичної особи – підприємця змінюється територія територіальної громади, такий платник податків обліковується до закінчення бюджетного періоду з ознакою щодо сплати за попереднім місцезнаходженням податків і зборів.
Процедури переведення платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого (взяття на облік/зняття з обліку) визначені розділом Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 № 1562/20300 (далі – Порядок № 1588).
Пунктом 10.10 розділу Х Порядку № 1588 визначено, що зняття з обліку (за основним місцем обліку) за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично одночасно із взяттям на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.
Платник податків, який згідно з пунктом 10.2 розділу Х Порядку № 1588 має сплачувати за попереднім місцезнаходженням податки і збори, які розподіляються між державним та місцевими бюджетами, та місцеві податки і збори, після взяття на облік в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) обліковується до кінця бюджетного періоду (календарного року) в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) із відповідною ознакою (пункт 10.13 розділу Х Порядку № 1588).
Враховуючи викладене повідомляємо, що відповідно до даних ДПС та відомостей отриманих із Єдиного державного реєстру, юридичною особою (код ЄДРПОУ ) 20.02.2023 проведено державну реєстрацію зміни місцезнаходження в межах міста Києва.
Внаслідок таких змін товариство обліковувалось в:
Головному управлінні ДПС, ДПІ у Святошинському районі м. Києва (основне місце обліку);
Головному управлінні ДПС, ДПІ в Оболонському районі м. Києва (неосновне місце обліку) з ознакою щодо сплати за попереднім місцезнаходженням податків і зборів до закінчення бюджетного періоду.
15.09.2023 з Єдиного державного реєстру надійшли відомості щодо проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження Товариства з м. Києва до Київської області.
Протягом місяця Товариство було переведене на облік за основним місцем обліку до контролюючого органу за новим місцезнаходженням та з 15.10.2023 перебуває на обліку за основним місцем обліку в Головному управлінні ДПС у Київській області, Києво-Святошинська державна податкова інспекція (Києво-Святошинський район) з ознакою щодо сплати за попереднім місцезнаходженням податків і зборів до закінчення бюджетного періоду.
В Головному управлінні ДПС, ДПІ в Оболонському районі м. Києва платник продовжує обліковуватись з ознакою сплати податків і зборів до закінчення бюджетного періоду.
В Головному управлінні ДПС, ДПІ у Святошинському районі м. Києва платник знятий з обліку.
Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податків зобов’язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом.
Порядок сплати податків та зборів встановлюється Кодексом для кожного податку окремо (пункт 35.3 статті 35 Кодексу) та підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами БКУ.
Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року (частина перша статті 3 Бюджетного кодексу України).
Згідно з пунктом 2 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 № 159/28289 (далі – Порядок № 21) декларація та додатки до неї, а також інша податкова звітність з ПДВ, зазначена у пункті 6 розділу I Порядку № 21, подаються до контролюючого органу за місцем обліку платника податку відповідно до встановленого законодавством порядку сплати податку.
Відповідно до статті 9 Кодексу до загальнодержавних податків належить, зокрема, ПДВ.
У разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) подання податкової звітності з ПДВ та сплата податкових зобов’язань з ПДВ здійснюється за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) (неосновне місце обліку) до закінчення поточного бюджетного періоду, а починаючи з 01 січня наступного року – за новим місцезнаходженням (місцем проживання) (основне місце обліку).
Тобто, до закінчення поточного року (2023 року), Товариство має подавати податкову звітність з ПДВ та сплачувати податкові зобов’язання з ПДВ до ДПІ в Оболонському районі м. Києва Головного управління ДПС у м. Києві.
Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено статтею 168 Кодексу, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами БКУ.
Такий порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (підпункт 168.4.2 пункту 168.4 статті 168 Кодексу).
Згідно зі статтею 64 БКУ податок на доходи фізичних осіб, який сплачується (перераховується) податковим агентом – юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента – юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
Відповідно до підпункту 168.4.4 пункту 168.4 статті 168 Кодексу юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених Кодексом, – за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).
Крім того, відповідно до підпункту «а» підпункту 168.4.5 пункту 168.4 статті 168 Кодексу фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розділу IV Кодексу за нарахування та утримання податку, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету, зокрема, у разі коли така фізична особа є податковим агентом:
за місцем реєстрації у контролюючих органах, а у випадках, передбачених Кодексом,
за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).
Відповідно до підпункту 12 пункту 2 статті 29 БКУ військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з пунктом 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
У разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання – платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду (пункт 8 статті 45 БКУ).
Враховуючи викладене, у разі зміни місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, суб’єкт господарювання до закінчення поточного бюджетного року сплачує податок на доходи фізичних осіб та військовий збір за попереднім місцезнаходженням.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону № 2464 єдиний внесок для платників, зазначених у статті 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.
Платник єдиного внеску зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску (пункт 1 частини другої статті 6 Закону № 2464).
Разом з цим пунктом 4 частини другої статті 6 Закону № 2464 визначено, що платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону № 2464, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Кодексом. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Так, відповідно до підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 Кодексу особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов'язані, зокрема, подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, із змінами (далі – Порядок № 4).
Порядок заповнення показників додатка 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі – Додаток 4 ДФ) до Розрахунку, визначений пунктом 4 розділу IV Порядку № 4.
Пунктом 3 розділу II Порядку № 4 визначено, що податковий розрахунок подається до контролюючих органів за основним місцем обліку.
Отже, у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району податковий агент сплачує єдиний внесок та подає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за основним місцем обліку, тобто до контролюючого органу за основним місцем реєстрації юридичної особи.
Враховуючи викладене, Товариство, яке змінило місцезнаходження протягом року, повинно до закінчення поточного бюджетного періоду за попереднім місцезнаходженням сплачувати ПДВ та військовий збір на бюджетний рахунок для сплати податків, зборів до державного бюджету, отримувачем яких є головне управління Казначейства у місті Києві, а ПДФО на бюджетний рахунок для сплати податків, зборів до місцевих бюджетів, отримувачем яких є головне управління Казначейства Оболонського району у місті Києві.
Товариство повинно сплачувати єдиний внесок за основним місцем обліку платника єдиного внеску, а саме на рахунок для сплати єдиного внеску, отримувачем якого є головне управління ДПС у Київській області.
Додатково повідомляємо, що інформація про реквізити рахунків розміщена на вебпорталі ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» (https://kyiv.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv).
А також, платники податків для отримання інформації про сплату податків, зборів, платежів та єдиного внеску можуть скористатись електронним сервісом «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронний кабінет за посиланням: http://cabinet.tax.gov.ua.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |