X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.11.2023 р. № 4092/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку оподаткування грантів, які надаються в рамках міжнародної технічної допомоги (далі – МТД), донором за якими виступають міжнародні організації та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє таке.

Відповідно до наданої інформації, заявник є оператором газотранспортної системи – суб’єктом господарювання, який на підставі ліцензії з транспортування здійснює діяльність із транспортування природного газу газотранспортною системою на користь третіх осіб (замовників). За договором, що укладається з метою реалізації грантового контракту, наданого міжнародною організацією, заявник виступає одним із власників обладнання, яке надається в рамках МТД.

Реалізація проєкту  МТД здійснюється у межах Угоди між Урядом України і Урядом Японії про технічне співробітництво та грантову допомогу від 10.06.2004, ратифікованої Законом України від 01 липня 2004 року № 1969 - IV (далі – Угода).

Заявник запитує:

Чи звільняється від оподаткування податком на прибуток підприємств вартість майна, отриманого товариством як МТД, відповідно до вимог п. 3.2 ст. 3 ПКУ?

Визначення поняття гранту наведено в низці законодавчих актів України. Відповідно до п.5 ст. 1 Закону України від 26 листопада 2015 року № 848-VIII «Про наукову і науково-технічну діяльність»грант - фінансові чи інші ресурси, надані на безоплатній і безповоротній основі державою, юридичними, фізичними особами, у тому числі іноземними, та (або) міжнародними організаціями для розвитку матеріально-технічної бази для провадження наукової і науково-технічної діяльності, проведення конкретних фундаментальних та (або) прикладних наукових досліджень, науково-технічних (експериментальних) розробок, зокрема на оплату праці наукових (науково-педагогічних) працівників у рамках їх виконання, за напрямами і на умовах, визначених надавачами гранту.

Для цілей податкового обліку застосовується визначення бюджетного гранту згідно з п.п. 14.1.2771 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, відповідно до якого бюджетний грант - цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.

Тобто грант має виключно цільове призначення.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.08.2021№ 867 «Про затвердження переліку надавачів бюджетних грантів» Український культурний фонд є єдиним надавачем бюджетних грантів.

Згідно із п. 30.1 ст. 30 ПКУ податкова пільга - це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 цієї статті Кодексу.

Статтею 3 ПКУ визначено, що однією із складових податкового законодавства України є чинні міжнародні договори, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування. При цьому, якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

Процедуру залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, в тому числі державної реєстрації, моніторингу проектів (програм), акредитації виконавців (юридичних осіб - нерезидентів), регламентовано порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 «Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» (далі - Порядок).

Згідно з п.п. 11 - 13 Порядку проєкти (програми) підлягають обов’язковій державній реєстрації.Державна реєстрація проектів (програм) є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України. Державна реєстрація проектів (програм) провадиться Секретаріатом Кабінету Міністрів України.

Відповідно п. 23 Порядку, у разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, Секретаріат Кабінету Міністрів України надсилає у п’ятиденний строк після реєстрації проекту (програми) ДПС та Держмитслужбі копію реєстраційної картки проекту (програми) та копію плану закупівлі в електронному вигляді з метою інформування про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм).

Виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України (крім договорів, пов’язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему), щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку. У разі коли виконавцем є юридична особа - нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України та в копії Секретаріатові Кабінету Міністрів України.

Відповідно до п.п.(1) п. 1ст. VII Угоди у випадку, коли Японське Агентство міжнародного співробітництва (далі – «ЛСА») надає Уряду України обладнання, механізми та матеріали, які ввозяться в Україну, Уряд України звільняє таке обладнання, механізми та матеріали від податків, у тому числі від мит та інших обов’язкових платежів. Обладнання, механізми та матеріали, зазначені вище, стають власністю Уряду України після їхньої доставки на умовах CIF в порт вивантаження та передачі компетентним органам Уряду України.

У випадку, коли ЛСА надає Уряду України обладнання, механізми та матеріали, які придбаються в Україні, Уряд України звільняє таке обладнання, механізми та матеріали від податків, у тому числі від податку на додану вартість та інших обов’язкових платежів(п.п. (2) п. 1 ст. VII Угоди).

При цьомуобладнання, механізми та матеріали, зазначені в підпунктах (1) і (2), використовуються для цілей, визначених у домовленостях, зазначених у статті II цієї Угоди, якщо компетентні органи двох Урядів не домовляться про інше (п.п. (3) п. 1 ст. VII Угоди).

При цьому, Угодою не передбаченозвільнення від оподаткування податком на прибуток підприємств прибутку, отриманого від виконання контрактів, укладених для реалізації заходів, що фінансуються в рамках вказаної Угоди.

Отже, пільгове оподаткування податком на прибуток отримувачів обладнання в рамках фінансування МТД, не передбачено.

Відповідно п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.