X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

Коментар до цієї ІПК читайте у газеті "Все про бухгалтерський облік" № 54 за 2017 р. на стор. 17

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.06.2017 р. № 430/6/99-99-12-02-01-15/ІПК



Про права на бюджетне відшкодування

Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника податку щодо права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість по авансах, сплачених постачальникам, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду (пункт 200.1 статті 200 Кодексу).

Згідно з пунктом 200;.4 стртті 200 Кодексу бюджетному відшкодуванню підлягає, зокрема частина від’ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податковому періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Пунктом 198.2 статті 198 Кодексу визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбувалася раніше, а саме дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг.

Наведені законодавчі норми пов’язують виникнення права платника- на податковий кредит з датою здійснення «першої події», якою може виступати і факт перерахування авансу контрагенту за майбутню поставку.

Згідно з пунктом 200.4 статі! 200 Кодексу платнику податку надається право на включення суми податку на додану вартість до розрахунку бюджетного відшкодування за умови5 фактичної сплати податку на додану вартість отримувачем товарів/послуг у 1 попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України.

Таким чином, в основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено єдиний принцип: проведення грошових розрахунків з постачальниками за придбані товари/послуги, а якщо постачальник - нерезидент, то з бюджетом (у частині податку на додану вартість).

Водночас слід враховувати також послідовність виконання (завершення) господарських операцій, перерахування коштів постачальнику та адекватне виконання ним відповідних поставок за фактом, оскільки на практиці встановлювались випадки відсутності (несвоєчасності) поставок від контрагентів.

Це впливає на формування'сум бюджетного відшкодування як різниці між податковими зобов’язаннями та? податковим кредитом у відповідному звітному (податковому) періоді та потребує додаткового дослідження достовірності та повноти здійснених поставок у рахунок попередньої оплати.

З метою визначення єдиної державної позиції стосовно отримання бюджетного відшкодування по сплачених авансах постачальникам відповідно до вимог чинного законодавства України ДФС листом від№

направила на адресу Міністерства фінансів України як до головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової та митної політики, відповідний запит.

Після отримання відповіді; від Міністерства фінансів України відповідне роз’яснення буде доведене до відома платників податків та підпорядкованих ГУ ДФС в областях, м. Києві, Офісу великих платників податків ДФС.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

і