Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі –Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм законодавства стосовно господарської діяльності з виробництва сумішей для кальяну, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство має намір займатися господарською діяльністю з виробництва сумішей для кальяну (код згідно з УКТ ЗЕД 2403 11).
Практична необхідність надання індивідуальної податкової консультації полягає в необхідності забезпечення технологічних можливостей отримання ліцензії з виробництва сумішей для кальяну, повноти нарахування та сплати акцизного податку з операцій Товариства щодо виробництва та продажу сумішей для кальяну.
Враховуючи зазначене Товариство просить надати роз’яснення на питання:
1. Чи встановлені на поточний момент нормативні вимоги до повного технологічного циклу виробництва сумішей для кальяну, чи встановлені санітарні, пожежні, екологічні норми і правила такого виробництва, якщо так, то в чому полягають такі вимоги і якими нормативними актами вони затверджені?
2. Чи встановлені вимоги атестації виробництва сумішей для кальяну й акредитованої лабораторії, якщо встановлені, то якими нормативними актами вони затверджені?
3. Які встановлені вимоги до спеціально обладнаних приміщень (цеху) з певними умовами (температура, вологість тощо) та технологічним обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва сумішей для кальяну?
4. Які встановлені вимоги до приміщень (цеху) для зберігання тютюнової сировини, для виробництва сумішей для кальяну, а також приміщення, які використовуються для зберігання сировини для виготовлення сумішей для кальяну?
5. Чи встановлені вимоги до кваліфікованих фахівців з виробництва сумішей для кальяну?
6. Чи передбачена необхідність наявності лабораторії, акредитовану відповідно до законодавства, оснащену необхідним діючим обладнанням та приладами для здійснення контролю за проведенням технологічних операцій, якістю сировини та готової продукції при виробництві сумішей для кальяну?
7. Чи встановлені чинним законодавством будь-які інші нормативні вимоги до виробництва сумішей для кальяну та в чому вони полягають?
Щодо зазначених питань
Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 із змінами) (далі – Положення № 227).
Згідно із п.п. 1 п. 3 Положення № 227 основними завданнями ДПС є реалізація державної податкової політики, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.
Отже, питання щодо встановлених санітарних, пожежних, екологічних норм, щодо вимог до атестації виробництва тютюну для кальяну й акредитованої лабораторії, до спеціально обладнаних приміщень (цеху), щодо приміщень (цеху) для зберігання тютюнової сировини, щодо вимог до кваліфікованих фахівців, щодо нормативних вимог для виробництва сумішей для кальяну (крім визначених Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481)), знаходиться поза площиною компетенції ДПС.
Відповідно надаємо інформацію з питань, що належать до компетенції ДПС.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України, встановлені Законом № 481.
Відповідно до ст. 1 Закону № 481 та п.п. 14.1.252 п. 14.1 ст. 14 Кодексу тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання.
Згідно з розділом IV Закону України від 19 жовтня 2022 року № 2697-IX «Про митний тариф України» (далі – Закон № 2697) товар «тютюн для кальяна» класифікується у підпозиції 2403 11 позиції 2403 групи 24 «Тютюн і промислові замінники тютюну».
Відповідно до п. 1 примітки до підпозицій групи 24 «Тютюн і промислові замінники тютюну» розділу IV Закону № 2697 в підпозиції 2403 11 термін «тютюн для кальяна» означає тютюн, призначений для куріння за допомогою кальяна, що складається з суміші тютюну та гліцерину, з вмістом або без вмісту ароматичних масел і екстрактів, меляси або цукру, який має або не має фруктового аромату.
Відповідно до частини першої ст. 8 Закону № 481 суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), виробничі цехи, дільниці, лабораторії та інші структурні підрозділи, які здійснюють виробництво і контроль за виробництвом, зокрема, але не виключно, тютюнових виробів, підлягають обов’язковій атестації на відповідність вимогам, встановленим законодавчими актами України щодо забезпечення життя та здоров’я людей, охорони навколишнього природного середовища, повного технологічного циклу виробництва тютюнових виробів, а також відповідність санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам.
Виробництво тютюнових виробів здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форм власності за наявності відповідної ліцензії (частина восьма ст. 2 Закону № 481).
Ліцензії на виробництво тютюнових виробів видаються лише суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або на інших не заборонених законодавством підставах володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва тютюнових виробів, включаючи виготовлення тютюнової суміші, сигаретні цехи, за умови що використання для виробництва таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (частина четверта ст. 3 Закону № 481).
Вимоги щодо наявності повного технологічного циклу виробництва тютюнових виробів застосовуються тільки стосовно виробництва сигарет (частина десята ст. 18 Закону № 481).
Всі інші закони та нормативно-правові акти, які стосуються виробництва тютюнових виробів діють у частині, що не суперечить цьому Закону (частина восьма ст. 18 Закону № 481).
Частиною восьмою статті 8 Закону № 481 встановлено, що вимоги до повних технологічних циклів виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією і тютюнових виробів встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави.
Згідно із п. 1 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 № 124, Мінагрополітики є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема, формування та реалізує державну аграрну політику, державну політику у сферах сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави.
Атестація виробництва виробів в Україні проводиться органами Держспоживстандарту України - акредитованими в державній системі сертифікації органами з сертифікації харчової продукції і продовольчої сировини з обов’язковим залученням представників ДПС України за їх поданням (п. 1.3 п. 1 Порядку).
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |