X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.11.2023 р. № 4273/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товаристващодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства стосовно встановлення на акцизному складі резервуарів, обладнаних рівнемірами-лічильниками, обладнання акцизного складу витратомірами-лічильникамита, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство зазначає, що є частиною міжнародної групи компаній, чия діяльність пов’язана із реалізацією полімерних матеріалів та хімічної сировини. Частина товарів, які Товариство планує реалізовувати, є розчинники, які підпадають під категорію пального, визначену п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу та вважаються підакцизними товарами. Товариство вважає, що такі розчинники за своєю суттю не є пальним, при цьому вони являються хімічною сировиною, яка використовується для виробництва лакофарбових матеріалів.

Товариство повідомляє, що планує зареєструватися платником акцизного податку та зареєструвати акцизний склад, а також отримати відповідну ліцензію на право торгівлі.

Запланована бізнес-модель Товариства буде передбачати отримання підакцизних хімічних речовин від постачальників із пересувного акцизного складу, фасування розчинників у контейнери/єврокуби ємністю 1000 літрів, обов’язкове пломбування таких ємностей та їх подальшу реалізацію без зміни фасування компаніям-виробникам лакофарбових матеріалів.

Товариство зазначає, що акцизний склад не буде обладнаний резервуарами, а також витратомірами-лічильниками, оскільки реалізація буде відбуватися тільки у розфасованих та запломбованих ІВС-контейнерах/єврокубах.

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи необхідно Товариству, яке отримує підакцизні розчинники від постачальників із пересувного акцизного складу, здійснює фасування розчинників у ІВС контейнери/єврокуби ємністю 1000 літрів, здійснює пломбування таких ємностей та здійснює подальшу реалізацію цих запломбованих ємностей із акцизного складу, обладнувати акцизний склад витратомірами-лічильниками, а також встановлювати резервуари та обладнувати їх рівнемірами-лічильниками?
  2. Чи можуть бути застосовані штрафні санкції (якщо можуть, то у якому порядку), передбачені п. 128 1.1 ст. 128 1 Кодексу у випадку, колиТовариство не має встановлених резервуарів та обладнаних місць відпуску розчинників наливом, а реалізація підакцизних товарів відбувається виключно у опломбованих ємностях у ІВС контейнерах/єврокубах ємністю 1000 літрів?

До зазначених запитань.

Згідно з п.п. 14.1.141 1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне, паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1. ст. 14 Кодексу акцизний склад – це, зокрема,приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Розпорядником акцизного складу є, зокрема, суб’єкт господарювання – платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення),  змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання,

реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу (п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу платники податку – розпорядники акцизних складів зобов’язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Згідно з п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі, та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу (пропану або суміші пропану з бутаном), інших газів, бутану, ізобутану за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2711 12 11 00, 2711 12 19 00, 2711 12 91 00, 2711 12 93 00, 2711 12 94 00, 2711 12 97 00, 2711 13 10 00, 2711 13 30 00, 2711 13 91 00, 2711 13 97 00, 2711 14 00 00, 2711 19 00 00, 2901 10 00 10 - також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.

Відповідно до п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу акцизні склади, на яких здійснюються виключно зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу, не обладнуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.

Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей цього Кодексу акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками(п.п. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу).

Згідно із п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу розпорядники акцизних складів зобов’язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі – обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° C.

Оскільки Товариством планується на акцизному складі здійснювати діяльність з фасування отриманого пального у ємності та його реалізацію у таких ємностях, а не діяльність, при здійсненні якої акцизні склади згідно з  п.п. 230.1.3 п. 230.1 ст. 230 Кодексу не обладнуютьсявитратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками (тобто зберігання та реалізація пального, що отримується та реалізується виключно у споживчій тарі без зміни розфасовки, а також скрапленого газу природного, бензолу, метанолу)у Товариства виникає обов’язок щодо встановлення на акцизному складі резервуарів, обладнаних рівнемірами-лічильниками, та обладнання акцизного складу витратомірами-лічильниками.

Відповідно до п. 128 1.1 ст. 128 1 Кодексунеобладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі,-

тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу та/або незареєстрований витратомір-лічильник.

Повторне протягом року вчинення на тому самому акцизному складі будь-якого з порушень, передбачених абзацом першим цього пункту, -

тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50000 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник, а також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу, та/або незареєстрований витратомір-лічильник.

Додатково з цим інформуємо, що кожен конкретний випадок податкових та господарських взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться мова у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.