X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.11.2023 р. № 4274/ІПК/99-00-04-02-03 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення
Товариства щодо порядку заповнення міжнародної автомобільної накладної (CMR), та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Як зазначено в зверненні контрагент Товариства не згоден з документами складеними за результатами наданої послуги з автоперевезення за відповідним маршрутом на підставі договору-заявки, зокрема міжнародною автомобільною накладною (CMR)). В зв’язку з чим виникла потреба у роз’ясненні щодо порядку заповнення міжнародної автомобільної накладної (CMR).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).

Податкова консультація це, зокрема індивідуальна податкова консультація, що надається в порядку, передбаченому Кодексом (підпункт 14.1.172.пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу).

Прядок надання індивідуальних податкових консультацій визначено у статті 52 Кодексу. Відповідно до пункту 52.1 статті 52 розділу ІІ Кодексу за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 розділу ІІ Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.

Відповідно до абзаців 1, 2 пункту 44.1 статті 44 розділу ІІ Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Операції з постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оформлюються єдиним міжнародним перевізним документом, що підтверджує факт здійснення таких міжнародних перевезень та дає право платнику податку застосовувати нульову ставку оподаткування ПДВ (підпункт195.1.3 пункт 195.1 статті 195 розділу V Кодексу).

Згідно з частиною першою статті 908 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення.

Частинами першою та другою статті 909 ЦК України визначено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов’язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов’язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату; договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі.

Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами) (частина третя статті 909 ЦК України).

Згідно зі статтею 9 Закону України «Про транспортно-експедиторську діяльність» перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. До таких документів належить, зокрема, міжнародна автомобільна накладна (CMR).

Також, відповідно до Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 № 1400) (далі – Положення № 460) Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (Мінінфраструктури) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінінфраструктури є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері автомобільного, залізничного, морського та внутрішнього водного транспорту, надання послуг поштового зв’язку, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері авіаційного транспорту та використання повітряного простору України та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до його компетенції (підпункт 8 пункту 4 Положення № 460).

Оскільки регулятором з питаньперевезеннявантажів є Мінінфраструктури за роз’ясненням щодо порядку оформлення товарно-транспортних накладних пропонуємо звернутись до вказаного міністерства.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.