Державна податкова служба України,керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула Ваше звернення ( ) щодо практичного використання норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у своєму зверненні повідомив, що є фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку третьої групиі застосовує ставку єдиного податку 5відс.(без сплати податку на додану вартість (далі – ПДВ)).Види діяльності оптова та роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет (КВЕД 45.31, 45.32, 47.91).
При реалізації товару платник користується логістичними послугами ( )на підставіукладеного публічного договорупро надання послуг з організації перевезення відправлень.
Також платник, як продавець товарів, отримує кошти за товари за допомогою фінансового посередника – ( ) також на підставі укладеного договору про надання платіжних послуг з переказу коштів без відкриття рахунку.
Враховуючи зазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:
Чи існує необхідність застосування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – ПРРО) суб’єктом господарювання третьої групи (фізичній особі – підприємцю) за умови отримання післяплати через ( )?
Відповідно до умов Договору про надання послуг з організації перевезення відправлень, який додано до звернення та розміщеного на сайті ( )є експедитором, який не доставляє товари споживачам, а лише організовує процес перевезення таких товарів в межах договору з їх продавцями.
Також, зі змісту договору, та наявної в ДПС інформації, ( ) не приймає оплату за товари, та як результат не видає фіскальних чеків.
Відповідно до умов Договору на переказ коштів для суб’єктів господарювання, розміщеного на сайті ( ), ( ) не є учасником операцій з купівлі-продажу товарів/робіт/послуг або іншого правочину укладеного між покупцями та Вами.
Звертаємо увагу, що ( ) як надавач платіжних послуг надає ініціатору переказу коштів фіскальний чек, який підтверджує лише прийняття ним від ініціатора переказу готівки чи електронного платіжного засобу для переказу коштів за наданими реквізитами, що є окремою операцією.
Такий чек від ( ) окрім того, що не є підтвердження вчинення електронного правочину (купівлі-продажу товарів), ще й не надає можливості реалізувати покупцем його права на повернення чи обмін товару, у разі придбання товару неналежної якості.
Таким чином, із технічної точки зору, між Вами як продавцем товарів, покупцями цих товарів, ( ) та ( ) відбуваються різні господарські операції.
Так, у описаній у Вашому зверненні ситуації, між Вами та покупцями здійснюються операції купівлі-продажу товарів; між Вами та ( ) – надання послуг з організації перевезень відправлень; між Вами та ( ) – надання послуг з переказу належних йому коштів.
Оскільки, відповідно до наведених Вами умов договорів, суб’єктами (учасниками) безпосередньо операції купівлі-продажу товару є лише Ви (продавець), який здійснює продаж товарів, і покупець, як отримувач такого товару. Саме тому продавець, а не надавач платіжних послуг, зобов’язаний видати відповідний документ, що підтверджує право власності на товари покупцю.
Наголошуємо, що небанківським надавачам платіжних послуг, як і банкам в Україні заборонено ведення діяльності у сфері матеріального виробництва та торгівлі.
Поряд із зазначеним, слід враховувати, що описані Вами способи взаємодії із покупцями підпадають під дію регулювання частини першої ст. 694 Цивільного кодексу України відповідно до якої, договором купівлі-продажу може бути передбачений продаж товару в кредит з відстроченням або з розстроченням платежу.
Зазначене встановлює обов’язок продавця передати товар покупцеві до моменту його оплати останнім. Відстрочення платежу означає здійснення повної оплати товару у строки, встановлені договором, через деякий час після одержання товару. Якщо відстрочення платежу полягає у здійсненні платежів частинами, встановленими договором, воно іменується розстроченням платежу. Якщо предметом договору з відстроченням або розстроченням платежу є речі, визначені родовими ознаками, він є різновидом комерційного кредиту.
Водночас відстрочення та/або розстрочення платежів, як оплати за товар, жодним чином не повинні впливати на обсяг обов’язків продавця та прав покупця визначених ст. ст. 664, 655 та 662 Цивільного кодексу України.
Враховуючи викладене повідомляємо, оскільки, продаж товарів з відстроченням / розстроченням платежу передбачає їх передачу покупцеві до моменту оплати, тому у таких випадках продавець в момент відпуску товару має сформувати відповідний розрахунковий документ встановленої форми та змісту із зазначенням у ньому форми оплати «відстроченням / розстроченням платежу», або іншої, що відповідно до закону більш якісно характеризує правовідносини, що склались між покупцем та продавцем.
Додатково слід звернути увагу, що Ваше посилання на п. 14 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами і доповненнями) є безпідставним, оскільки, Ви здійснюєте продаж товарів, а пільга встановлена даним пунктом може бути застосована виключно до послуг, розрахунки за які проводяться виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |