X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.12.2023 р. № 4479/ІПК/99-00-21-02-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм статті 39 розділу I Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу, в межах компетенції повідомляє.

У зверненні, платник податків зазначив, що він здійснює контрольовані операції, за наслідками яких складає та зберігає документацію з трансфертного ціноутворення за кожний звітний період. Для контрольованих операцій за звітний 2019 рік платником податків було підготовлено документацію із трансфертного ціноутворення, в якій було наведено всю необхідну інформацію, передбачену підпунктом 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу (в редакції, діючій на час здійснення контрольованих операцій).

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Чи буде правильним висновок про те, що вимоги до змісту документації з трансфертного ціноутворення, які внесені Законом України від 16 січня 2020 року N 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі - Закон  № 466) до підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, мають в обов’язковому порядку дотримуватися платники податків при складанні документації з трансфертного ціноутворення, починаючи з 2020 звітного року?
  2. Чи буде правильним висновок про те, що документація з трансфертного ціноутворення за звітний 2019 рік повинна містити перелік інформації згідно з вимогами підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу в редакції, діючій на час здійснення контрольованих операцій?
  3. Чи буде правильним висновок про те, що у документацію з трансфертного ціноутворення за звітний 2019 рік, яка вже складена платником податків і зберігається ним згідно з вимогами підпункту 39.4.3 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, платник податків може за власною ініціативою включити додаткову інформацію в обсязі, визначеному у підпункті 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, після внесення змін Законом № 466?
  4. Чи буде правильним висновок про те, що за відсутності такої інформації у документації з трансфертного ціноутворення за звітний 2019 рік, яка буде подана на запит контролюючого органу, контролюючий орган не має права надсилати платнику податків додатковий запит із вимогою надати інформацію в обсязі, який включений до підпункту 39.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу Законом № 466?
  5. Чи буде правильним висновок про те, що у випадку направлення контролюючим органом додаткового запиту із вимогою надати інформацію в обсязі, визначеному у підпункті 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, після внесення змін Законом № 466, надання відповіді на запит без надання такої додаткової документації не буде вважатись неподанням документації з трансфертного ціноутворення за 2019 рік?

Пунктом 39.4 статті 39 розділу I Кодексу визначені вимоги щодо складення та подання документації для цілей податкового контролю.

Перелік інформації, яку повинна містити документація з трансфертного ціноутворення (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі), визначений у підпункті 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу.

Зазначені норми змінювалися Законом № 466 та Законом України від 17 грудня 2020 року № 1117-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збору даних та інформації, необхідних для декларування окремих об’єктів оподаткування» (далі – Закон № 1117-IX). Наприклад, у підпункт 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу включено як нові вимоги до змісту документації з трансфертного ціноутворення, такі як обґрунтування ділової мети, надання копій істотних внутрішньогрупових угод, що впливають на ціноутворення в контрольованій операції, копій договорів про попереднє узгодження ціноутворення, аудиторського висновку тощо, так і роз’яснення та/або уточнення, яку інформацію має містити документація з трансферного ціноутворення за період до внесення відповідних змін.

Платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні складати та зберігати документацію з трансфертного ціноутворення за кожний звітний період (підпункт 39.4.3 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу). Для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням звітним періодом є календарний рік (підпункт 39.4.1 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу).

На запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті (підпункт 39.4.4 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу). Запит надсилається не раніше 1 жовтня року, що настає за календарним роком, в якому таку контрольовану операцію (операції) було здійснено (підпункт 39.4.5 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу).

Відповідно до підпункту 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, має право надіслати платнику податків запит з вимогою додатково подати протягом 30 календарних днів з дати його отримання інформацію відповідно до підпунктів 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу та/або обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» у разі встановлення, що подана платником податків документація з трансфертного ціноутворення не містить інформації в обсязі, зазначеному в підпункті 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, та/або не містить належного обґрунтування відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки»;

Зазначена додаткова інформація є невід’ємною частиною документації з трансфертного ціноутворення.

Вимоги щодо обґрунтування у документації з трансфертного ціноутворення інформації, включеної у підпункт 39.4.6 пункт 39.4 статті 39 розділу I Кодексу Законом № 466 та Законом
№ 1117-IX, мають в обов’язковому порядку дотримуватися платниками податків при складанні документації з трансфертного ціноутворення, починаючи з 2020 звітного року.

Щодо документації з трансфертного ціноутворення за періоди до 2020 року, яка вже складена платником податку і зберігається ним згідно із вимогами підпункту 39.4.3 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу до моменту одержання запиту про її подання контролюючому органу, платник податків може за власною ініціативою включити до такої документації відомості, передбачені новими вимогами, внесеними у підпункт 39.4.6 пункт 39.4 статті 39 розділу I Кодексу у тому числі Законом № 466.

Відповідь на питання для документації якого періоду слід застосовувати вимоги, які запроваджені Законом № 466 розкрита у питанні 2 Узагальнюючої податкової консультації щодо деяких питань застосування правил трансфертного ціноутворення, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 08.02.2021 року № 67.

Щодо питання 1

Вимоги до змісту документації з трансфертного ціноутворення, які внесені Законом № 466 до підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу, мають в обов’язковому порядку дотримуватися платниками податків при складанні документації з трансфертного ціноутворення, починаючи з 2020 звітного року.

Щодо питань 2-3

Документація з трансфертного ціноутворення за звітний 2019 рік повинна містити перелік інформації згідно з вимогами підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу в редакції, діючій на час здійснення контрольованих операцій. До моменту одержання запиту про її подання контролюючому органу, платник податків може за власною ініціативою включити до такої документації інформацію, вперше включену до підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу Законом № 466.

Щодо питань 4-5

Платники податків зобов’язані надати відповідь (документацію з трансферного ціноутворення (додаткову інформацію)) на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику в терміни, передбачені підпунктами 39.4.4, 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу.

Разом з тим, відсутність у документації з трансфертного ціноутворення за звітний 2019 рік відомостей, які вперше включені до підпункту 39.4.6
пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу Законом № 466, не буде вважатись ненаданням запитуваної інформації.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).