X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.12.2023 р. № 4553/ІПК/99-00-07-04-01 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення фізичної особи – підприємця … (далі – Підприємець) від …            (вх. ДПС № … від …) про надання індивідуальної податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку ІІІ групи), здійснює продаж живих квітів та композицій із живих квітів.  

Як зазначено у звернені, практична необхідність отримання податкової консультації полягає в необхідності дотримання податкового та іншого законодавства, під час отримання оплати за товари, що продаються Підприємцем.

Підприємець просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань (в контексті звернення):

1) Чи потрібно Підприємцю застосовувати реєстратор розрахункових операцій та/або програмний реєстратор розрахункових операцій (далі –  РРО/ПРРО) при отриманні оплати за товар на поточний розрахунковий рахунок Підприємця, а саме коли продавець надає покупцю – фізичній особі повні банківські реквізити для здійснення оплати – номер поточного рахунку у форматі IBAN у випадку проведення оплати готівкою через термінал самообслуговування «А», що належить Особі «1»?

2. Чи є фіскальний чек, що надається Особою «1» та надходить на електронну пошту покупця, належним чеком який підтверджує продаж товарів Підприємцем?

Щодо питання 1

Правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі.

Порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування встановлено статтею 3 Закону № 265.

Поряд з цим, пунктом 2 статті 9 Закону № 265 встановлено пільгу, відповідно до якої, РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при виконанні банківських операцій.

Таким чином при здійсненні розрахунків виключно у безготівковій формі через установу банку шляхом перерахування коштів із поточного рахунку на поточний рахунок у форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010 або за допомогою безпосереднього внесення готівки через касу банку для подальшого перерахування на поточний рахунок, а також через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку, застосування РРО/ПРРО є необов’язковим.

Враховуючи вищезазначене, як відповідь на питання 1 повідомляємо, що відповідно до фактичних обставин, приведених у зверненні, покупцем здійснена оплата за товар через ПТКС, який належить небанківському надавачу платіжних послуг – Особі «1», не на реквізити поточного рахунку Підприємця, а на розрахунковий рахунок фінансової компанії, і тільки після цього вже фінансовою компанією, а не установою банку кошти були перераховані продавцю товарів.

У зв’язку з наведеним, Підприємцю слід застосовувати РРО/ПРРО на повну суму покупки, так як прийняття коштів, їх обробка та виконання платіжної інструкції небанківською фінансовою установою не може бути віднесено до банківських операцій у розумінні Закону № 265.  

То ж наголошуємо, що до банківських операцій, на які розповсюджується пільга щодо застосування РРО/ПРРО, в розумінні закону № 265 можуть бути віднесені лише:

перерахування коштів із поточного рахунку на поточний рахунок у форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010;

внесення готівки через касу банку для подальшого перерахування на поточний рахунок;

внесення готівки через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку.

Дана позиція ДПС є незмінною та сталою.

Звертаємо увагу, що ДПС, в межах надання індивідуальної податкової консультації, як практичної допомоги платнику податків, наділена повноваженнями визначати коло обов’язків щодо виконання конкретних норм податкового та пов’язаного з ним законодавства, лише стосовно платника податків, який звернувся із зверненням про отримання індивідуальної податкової консультації та в розрізі приведених ним фактичних обставин їх застосування. 

Щодо питання 2

Слід зазначити, що Особа «1» як надавач платіжних послуг надає ініціатору переказу коштів фіскальний касовий чек, який підтверджує лише прийняття ним від ініціатора переказу готівки для переказу коштів за наданими реквізитами, що є окремою операцією і жодним чином не пов’язана із договірними відносинами продавця товарів та покупця.

Наголошуємо, що небанківським надавачам платіжних послуг, як і банкам в Україні заборонено ведення діяльності у сфері матеріального виробництва та торгівлі.

Враховуючи вищезазначене, фіскальний касовий чек Особи «1», що міститься у зверненні, не може бути підтвердженням продажу товарів Підприємцем.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.