X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.06.2017 р. № 468/6/99-99-12-02-03-15/ІПК



Державна фіскальна служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), надає індивідуальну податкову консультацію на звернення Товариства щодо звільнення від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за період з 14.04.2014 по 07.06.2016.

Товариство поінформувало, що є платником орендної плати відповідно до договорів оренди земельних ділянок з Лисичанською міською радою та з Новодружеською міською радою Луганської області та запитує про звільнення його від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності за період 14.04.2014 по 07.06.2016.

З 15.10.2014 набрав чинності Закон України від 02 вересня 2014 року № 1669-VІІ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон № 1669), яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що проводять діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у цій зоні або переселилися з неї під час її проведення.

Згідно зі ст. 6 Закону № 1669 під час антитерористичної операції суб’єкти господарювання, які провадять діяльність на території проведення антитерористичної операції, звільняються від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Державна фіскальна служба України зауважує, що Закон № 1669 не є законом із питань оподаткування або внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), таким чином, його положення суперечать нормам п. 2.1 ст. 2 та п. 7.3 ст. 7 Кодексу щодо визначення, у тому числі й зміни основних елементів податків.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема плати за землю, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14 ст. 14 Кодексу).

Чинний з 15.04.2017 порядок оподаткування об’єктів оподаткування, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів, які розташовані на лінії зіткнення, встановлено п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу в редакції Закону України від 23 березня 2017 року № 1989-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення , змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі -Порядок).

У абзацах першому та другому п.п. 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу встановлено, що не нараховується та не сплачується у період з 14.04.2014 по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності):

за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій території;

за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення.

Відповідно до п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу визначено, що:

тимчасово окупована територія - територія окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, визначена відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, визначається Кабінетом Міністрів України;

територія населених пунктів на лінії зіткнення — територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, перелік яких визначений Кабінетом Міністрів України.

Переліки зазначених вище територій затвердженні розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р (із змінами), проте м. Лисичанськ та м. Новодружеськ жодного разу не були внесені до зазначених переліків.

Отже, Товариство відповідно до п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу за земельні ділянки, надані в оренду Лисичанською міською радою, та з Новодружеською міською радою Луганської області не звільняються від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі і за період з 14.04.2014 по 07.06.2016.

Водночас зазначаємо, що відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 15 Закону України «Про оренду землі»).

Кодексом встановлено тільки порядок оподаткування орендованих земельних ділянок державної і комунальної власності. Звільнення від оподаткування орендованих земельних ділянок державної і комунальної власності Кодексом не передбачено.