Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «______» (далі – Товариство) щодо окремих питань оподаткування операцій з отримання фінансової підтримки для реалізації бюджетної програми, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції в частині податку на прибуток підприємств повідомляє.
Згідно із зверненням Товариство належить до категорії юридичних осіб, які зареєстровані не пізніше, ніж за два роки до отримання фінансової підтримки, засновниками яких є ветерани, члени сімей загиблих (померлих) ветеранів війни та члени сімей загиблих (померлих) захисників та захисниць України.
Відповідно до вимог п. 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для функціонування Українського ветеранського фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2022 року № 256 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для функціонування Українського ветеранського фонду», Українським ветеранським фондом надано фінансову підтримку Товариству, а Товариством в порядку, на умовах та у строки, визначені договором, реалізовано проєкт «Розширення видів робіт для енергозбереження шляхом термомодернізації та опорядження фасадів будівель на висоті».
Фінансову підтримку було перераховано на рахунок Товариства в чотири етапи згідно із кошторисом проєкту та виключно після звітування щодо цільового використання коштів.
Товариство звертається за отриманням індивідуальної податкової консультації з такого запитання:
чи має право Товариство не включати до складу доходу отриману фінансову підтримку у вигляді грошових коштів цільового призначення, що надійшли від Українського ветеранського фонду для реалізації бюджетної програми «Функціонування Українського ветеранського фонду, у тому числі здійснення фондом заходів з підтримки проектів»?
Відповідно до п.п. 14.1.2771 п. 14.1 ст. 14 Кодексу бюджетний грант – це цільова допомога у вигляді коштів або майна, що надаються на безоплатній і безповоротній основі за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, міжнародної технічної допомоги для реалізації проекту або програми у сферах культури, туризму та у секторі креативних індустрій, спорту та інших гуманітарних сферах у порядку, встановленому законом. Перелік надавачів бюджетних грантів визначає Кабінет Міністрів України.
Перелік надавачів бюджетних грантів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 18 серпня 2021 року № 867 «Про затвердження переліку надавачів бюджетних грантів» (далі – Перелік № 867).
Згідно з Переліком № 867 до переліку надавачів бюджетних грантів віднесено Український культурний фонд.
Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств на підставі п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
У разі отримання бюджетних грантів фінансовий результат до оподаткування зменшується на підставі п.п. 140.4.8 п. 140.4 ст. 140 Кодексу на суму бюджетних грантів, отриманих платником податку та включених до складу доходів звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду відповідно до п.п. 140.5.16 п. 140.5 ст. 140 Кодексу здійснюється на суму витрат, пов’язаних із виконанням умов договору про надання бюджетного гранту, понесених у поточному звітному періоді за рахунок таких грантів (але не більше суми таких грантів) та включених до складу витрат поточного звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
У випадку отримання та використання платником податку на прибуток підприємств фінансової підтримки за бюджетною програмою, що не підпадає під визначення бюджетного гранту, Кодексом не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за такими операціями.
Такі операції відображаються при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (абзац перший частини другої ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами).
Отже, питання бухгалтерського обліку операцій з отримання та використання підприємством фінансової підтримки від Українського ветеранського фонду за бюджетною програмою належить до компетенції Міністерства фінансів України.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |