Державна податкова служба України надає податкову консультацію з питань щодовизнання операцій між представництвом та його материнською компанією контрольованими.
У своєму зверненні представництво повідомило, що в ході господарської діяльності за 2019 рік, отримало доходи від надання послуг по переробці давальницької сировини. Послуги надавалися фірмі-нерезиденту, яка є материнською компанією (далі – нерезидент). Крім того, представництво здійснювалонаступні внутрішньогосподарські розрахунки із нерезидентом, загальна сума яких перевищує 10 мільйонів гривень:
У зв’язку з тим,що обсяг господарських операцій за 2019 рік, визначений на підставі підпункту «д» підпункту 39.2.1.4 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Податкового кодексу України у редакції, що діяла станом на 01.01.2019 (далі – Кодекс), з урахуванням внутрішньогосподарських розрахунків, що здійснювався між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, перевищив 10 мільйонів гривень, представництво просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи повинно представництво при визначенні обсягів господарських операцій для цілей трансфертного ціноутворення за 2019 рік враховувати внутрішньогосподарські розрахунки та подавати звіт про контрольовані операції за 2019 рік?
2. Чи поширюються норми підпунктів 39.4.3 та 39.4.4 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу на представництво щодо підготовки та подачі на підставі запиту центрального органу виконавчої служби, що реалізує державну податкову політику, документації з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій?
Щодо питань 1-2
Згідно з підпунктом «ґ» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу контрольованими операціями є господарські операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом, та можуть впливати на обʼєкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків.
Відповідно до підпункту 39.2.1.4 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу (в редакції, що діяла на момент здійснення операцій) господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків, зокрема, але не виключно:
а) операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо;
б) операції з придбання (продажу) послуг;
в) операції з нематеріальними активами, такими як роялті, ліцензії, плата за використання патентів, товарних знаків, ноу-хау тощо, а також з будь-якими іншими об’єктами інтелектуальної власності;
г) фінансові операції, включаючи лізинг, участь в інвестиціях, кредитах, комісії за гарантію тощо;
ґ) операції з купівлі чи продажу корпоративних прав, акцій або інших інвестицій, купівлі чи продажу довгострокових матеріальних і нематеріальних активів;
д) операції (у тому числі внутрішньогосподарські розрахунки), що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні.
Згідно з абзацом четвертим підпункту 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Підпунктом 39.2.1.9 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу встановлено, що обсяг господарських операцій платника податків для цілей підпункту 39.2.1.7 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу обраховується за цінами, що відповідають принципу «витягнутої руки».
У разі, якщо господарські операції, що здійснюються між представництвом та нерезидентом відповідають усім вищезазначеним вимогам такі операції визнаються контрольованими.
Згідно з підпунктом 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексуплатники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
Платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні складати та зберігати документацію з трансфертного ціноутворення за кожний звітний період (підпункт 39.4.3 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу).
На запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, платники податків протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту подають документацію з трансфертного ціноутворення щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті (підпункт 39.4.4 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу).
Підпунктом 14.1.41 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу визначено, що давальницька сировина - сировина, матеріали, напівфабрикати, комплектуючі вироби, енергоносії, що є власністю одного суб’єкта господарювання (замовника) і передаються іншому суб’єкту господарювання (виробнику) для виробництва готової продукції, з подальшим переданням або поверненням такої продукції або її частини їх власникові або за його дорученням іншій особі.
Враховуючи те, що при здійснені операцій із давальницькою сировиною перехід права власності на таку сировину не відбувається, то вартість такої давальницької сировини не впливає на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств як виконавця так і замовника і, як наслідок, не враховується при визначенні вартісного критерію контрольованих операцій для трансфертного ціноутворення.
Отже представництво при визначенні обсягів господарських операцій для цілей трансфертного ціноутворення за 2019 рік не повинно враховувати операції з отримання давальницької сировини, переданої замовником для виробництва готової продукції, як такі що не викликають зміни в структурі активів та зобов’язань або власному капіталі платника.
У випадку, якщо представництво не здійснює контрольовані операції, воно не повинно подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та складати і зберігати документацію з трансфертного ціноутворення.
Водночас слід зазначити, що кожен конкретний випадок стосовно визнання операцій контрольованими має розглядатись з урахуванням договірних умов, обставин здійснення відповідних операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |