X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.12.2023 р. № 4596/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваше звернення щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні повідомила, що має у власності об’єкти нежитлової нерухомості (1/2 частки) (машиномісце(№    ), площею (   )кв.м та машиномісце(№   ), площею (   )кв. м).

(      .2023) в електронному кабінеті платника податків з’явилась інформація про нарахування платнику податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за вказані машиномісця.

При цьому рішенням (       міської ради) «Про встановлення податку на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»
№ 6258-VI від 21.01.2015 (зі змінами від 10.09.2015 № 6915-VI; від 03.02.2016 № 256-VII; від 16.03.2016 № 428-VII; від 08.02.2017 № 1601-VII; від 30.01.2019 № 4193-VII) (далі – Рішення) затверджено ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та перелік пільг для фізичних і юридичних осіб, наданих за рішенням органу місцевого самоврядування.

Однак вищевказаним Рішенням не встановлена ставка податку на такий об'єкт нерухомого майна, як «машиномісце».

Крім того, на офіційному сайті Державної податкової служби України оприлюднена «Зведена інформація про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків і зборів, а також про встановлені податкові пільги», які діють у відповідному році та на відповідник територіях, в якій також в переліку «Класифікація будівель та споруд» відсутня встановлена ставка податку на такий об'єкт нерухомого майна, як «машиномісце».

Таким чином, платник податку просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

Чи виникаєу платника податковий обов'язок щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,на зазначені об'єкти нерухомого майна? Приймаючи до уваги те, що Рішенням
не встановлено, в зведеній інформації оприлюдненній на офіційному сайті Державної податкової служби України не зазначено ставку на такий об'єкт нерухомого майна, як «машиномісце».

Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, визначено ст. 266 Кодексу.

Відповідно до п. 266.1 ст. 266 Кодексу платниками податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки є, зокрема, фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Об’єктом оподаткування є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Кодексу).

База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема, документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 Кодексу).

Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Кодексу).

Відповідно до п.п. 5.2 п. 5 Положення про податок на майно в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженого Рішенням, Одеська міська рада встановила «ставка податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебуває у власності фізичних та юридичних осіб, встановлено у розмірі 1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр бази оподаткування».

При цьому п.п. 3.1 п. 3 зазначеного положення передбачено, що «База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема, документів на право власності».

Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об'єкта/об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Кодексу).

Враховуючи викладене та зважаючи на те, що машиномісця № (    ), площею (    )кв. м та № (    ), площею (    )кв. м, зазначені у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (копії витягів надані Вами до звернення), а також те, що Рішення та зазначене Положення не містить переліку об’єктів нежитлової нерухомості, то ставка податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у розмірі 1 відсотка застосовується до усіх об’єктів нежитлової нерухомості, які знаходяться у власності фізичних осіб.

Водночас звертаємо увагу, що платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, розміру ставки та нарахованої суми податку.

Зауважуємо, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу було зупинено перебіг строків, встановлених, зокрема, ст.ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.