X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.12.2023 р. № 4701/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення ….щодо податкових обов’язків, що виникають внаслідок володіння особою віртуальними активами і в межах компетенції повідомляє.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію  з питань:

1. До якого виду діяльності (коду) діяльності згідно з Класифікатором видів економічної діяльності відноситься індивідуальна купівля-продаж віртуальних активів (криптовалюти)з метою отримання прибутку, якщо діяльність здійснює фізична особа – підприємець?

2. Чи має право здійснювати зазначену діяльність фізична особа – підприємець, яка перебуває на спрощеній системі оподаткування? На якій групі єдиного податку це дозволено?

3. Якщо такий вид діяльності не дозволений на спрощеній системі оподаткування, то яка сума включається до оподатковуваного доходу – весь дохід від продажу активів чи різниця між купівлею і продажем активів?

4. Чи враховується вартість купівлі віртуальних активів (криптовалюти) в якості документально підтверджених витрат, пов’язаних з господарською діяльністю , та як наслідок, чи зменшує податкове зобов’язання?

Згідно із частиною другою ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

ДПС у своїй діяльності керується Кодексом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

17 лютого 2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2074-ІХ «Про віртуальні активи» (далі – Закон № 2074), який регулюватиме правовідносини, що виникають у зв’язку з оборотом віртуальних активів в Україні, визначатиме права та обов’язки учасників ринку віртуальних активів, засади державної політики у сфері обороту віртуальних активів.

Закон № 2074 набере чинності з дня набрання чинності законом України про внесення змін до Кодексу, щодо особливості оподаткування операцій з віртуальними активами, але не раніше дня опублікування такого закону.

Таким чином, оскільки ДПС у своїй діяльності керується Кодексом, регулювання оподаткування діяльності фізичної особи з віртуальними активами (криптоактивами) можливе лише у разі визначення в Україні правового статусу віртуальних активів (криптоактивів) та внесення відповідних змін до Кодексу.  

Крім того зауважуємо, що класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010 (далі – КВЕД ДК 009:2010) затверджена наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457.

КВЕД – це статистичний інструмент для впорядкування  економічної інформації. Код виду діяльності не обов’язково достатній критерій для виконання умов, передбачених нормативними актами. У застосуванні нормативних актів чи контрактів код виду діяльності – це припущення, а не доказ (абзац 8 п. 1 КВЕД ДК 009:2010).

Наказом Державного комітету статистики України від 23.12.2011 № 396 затверджено Методологічні основи та пояснення до позицій КВЕД ДК 009:2010.

Враховуючи викладене, для встановлення, до якого виду діяльності відноситься обрана Вами господарська діяльність, Ви можете звернутися до Державної служби статистики України.

        Зауважуємо, що тимчасово, на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу було зупинено перебіг строків, встановлених, зокрема, ст.ст. 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи,крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.