X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ПОЛТАВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.06.2017 р. № 497/ІПК/16-31-14-04-20



Головне управління ДФС у Полтавській області розглянуло Ваше звернення щодо наання податкової

консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі -Кодекс) повідомляє.

Питання. Під час вирішення питання реалізовувати товари із застосуванням РРО чи ні згідно Постанови №231, враховувати один показник у таблиці чи збіг обох показників (назву товару та код)?

Наприклад, код за УКТЗЕД 8472 - «Інше обладнання конторське (наприклад, гектографічні або трафаретні розмножувальні апарати, машини для друкування адрес, пристрої для автоматичного видавання банкнот, машини для сортування, рахування або пакування монет, машини для гостріння олівців, машини для перфорації або машини для скріплення скобами): - 8472907000 -«Інше».

У Переліку товарів за кодом 8472907000 зазначені тільки брошурувальники (біндери) та знищувачі документів.

Інші товари (окрім брошурувальників (біндерів) та знищувачів документів) з кодом 8472907000, але не зазначені у Переліку товарів, можуть продаватися без застосування РРО?

Відповідно до звернення фізична особа - підприємецьє

платником єдиного податку другої групи і здійснює роздрібну торгівлю.

Згідно з п. 296.10 ст. 296 Кодексу РРО не застосовуються платниками єдиного податку першої, другої і третьої груп (фізичні особи - підприємці)

незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень.

Норми цього пункту не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6.07.1995 №265/95-ВР зі змінами та доповненнями (далі - Закон №265). Дія його поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно з п. 6 ст. 9 редакції Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 265) , який діє з 01.01.2017, РРО та розрахункові книжки не застосовуються під час продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) (наданні послуг) фізичними особами -підприємцями, які належать відповідно до Кодексу до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

При цьому відповідно до ст. 2 Закону № 265 термін «технічно складні побутові товари, що підлягають гарантійному ремонту» для цілей цього Закону вживається у значенні, наведеному в Законі України від 12.05.1991 №1023-XII «Про захист прав споживачів» із змінами та доповненнями (далі - Закон №1023). Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування РРО встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 25 статті 1 Закону № 1023 визначено, що технічно складні побутові товари - непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 №231 (далі -Перелік №231) та систематизовано згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів. Основні правила інтерпретації УКТЗЕД визначені Законом України "Про Митний тариф України" від 19.09.2013 року № 584-УІІ із змінами та доповненнями.

Враховуючи вищевикладене, суб'єкти господарювання при отриманні грошових коштів від юридичних та фізичних осіб в готівковій та безготівковій формі із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, визначених Переліком №231, з використанням платіжного терміналу, встановленого на місці проведення розрахунків (наданні послуги) зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки з використанням РРО.

При реалізації складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, сплата за які проводиться з карткового рахунку споживача на картковий рахунок продавця, використання РРО є обов’язковим.

У разі проведення розрахунків між суб’єктами господарювання у безготівковій формі, а саме при переказі коштів з розрахункового рахунка суб’єкта господарювання, який отримує товари, роботи (послуги), на розрахунковий рахунок постачальника товару, робіт (послуг) згідно з рахунком-фактурою, договором тощо, РРО не застосовується.

Щодо товарів виділених групою за кодом УКТЗЕД 8472 з подальшим зазначенням товарів «брошурувальники (біндери) та знищувачі документів» з кодом за УКТЗЕД 8472907000 зазначаємо наступне.

Оскільки розробником вказаного Переліку № 231 є Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, то відповідні роз’яснення щодо тлумачення належності до нього конкретних товарних позицій належать до компетенції Мінекономрозвитку.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.