X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.12.2023 р. № 4900/ІПК/99-00-07-04-01 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення ………………………… про надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до запиту, Підприємець є платником єдиного податку 2 групи, здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів через мережу Інтернет.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства Підприємець звернувся до податкового органу із наступними запитанням:

1. Як при купівлі технічно складних побутових товарі, які були використані (вживані товари) у населення, від особи, яка не є ФОП або юридичною особою, тобто без відправки товару поштою та відсутності будь-яких чеків та квитанцій про придбання даного товару, відображати облік товарних запасів?

2. Які саме первині документи мають бути відображені в формі обліку при купівлі технічно складних побутових товарів, які були у використанні (вживані товари) в даному випадку?

3. Якщо ФОП здійснює купівлю технічно складних побутових товарів, які були використані (вживані товари) у населення, від особи, яка не є ФОП або юридичною особою через мережу Інтернет (приватні оголошення) та використовує служби доставки, чи може вважатись первинним документом квитанція Нової пошти абоУкрпошти про придбання даного товару?

Відповідно до пункту 12 статті 3 ЗаконуУкраїни «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265)суб’єкти господарювання зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку. Суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам на початок проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), що підтверджують облік та походження товарних запасів (зокрема, але не виключно, документи щодо інвентаризації товарних запасів, документи про отримання товарів від інших суб’єктів господарювання та/або документи на внутрішнє переміщення товарів), які на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за умови реалізації технічно складних побутових товарів.

Відповідно абзацу третього пункту другого розділу І Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2021 № 496, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.11.2021за № 1411/37033 (далі – Порядок), первинні документи – це опис залишку товарів на початок обліку, накладні, транспортні документи, митні декларації, акти закупки, фіскальні чеки, товарні чеки, інші документи, що містять реквізити, які дозволяють ідентифікувати постачальника та отримувача товару (найменування суб’єкта господарювання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - РНОКПП) або код згідно з ЄДРПОУ суб’єкта господарювання, серія та номер паспорта / номер ID картки для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття РНОКПП та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), дату проведення операції, найменування, кількість та вартість товару.

Враховуючи те, що ви здійснюєте закупівлю товару у фізичних осіб, які не мають статусу ФОП, первинний документ ви маєте  скласти  самі. Таким документом буде закупівельний акт, який і буде підставою для обліку, у вашому випадку технічно складних побутових товарів, які були у використанні.

Таким чином, документом, що буде підтверджувати походження товару купленого у фізособи, яка не є ФОП, –  буде закупівельний акт, складений відповідно до п. 3.10 Методичних рекомендацій з бухобліку запасів, які затверджені наказом Міністерства фінансів України від 10.01.2007 № 2 (далі – Методрекомендації№ 2)Підприємцем самостійно. Такий закупівельний акт має містити окрім відомостей про товар, як мінімум підпис і дані продавця, з метою підтвердження справжності та автентичності такого закупівельного акту.

Вживана техніка (в контексті звернення) сама по собі є технічно складними пристроями, а відповідно її продаж потребує ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації та відповідно створення Підприємцем документів у передбачений законодавством спосіб (абз. 1 п. 44.1 та абз. 1п. 177.10 Кодексу ),що будуть свідчити про походження таких товарів.

Враховуючи вище викладене, та як відповідь на питання 1 та 2 повідомляємо.

Облік товарних запасіву наведеному прикладіповинен вестися на підставізакупівельних актів, складених відповідно до Методрекомендацій № 2, та  повинні містити підпис і дані продавця таких вживаних товарів.

Таким чином, у наведеному Підприємцем прикладі купівлі вживаної техніки закупівельний акт, як первинний документ,необхідний для відображення його в формі обліку товарних запасів, що ведеться відповідно до вимог Порядку. Будь яких інших первинних документів крім закупівельного акту,для обліку товарних запасів у наведеному прикладі, Порядком обліку не передбачено та невимагається.

Щодо відповіді на питання 3.

Квитанція Нової пошти або Укрпошти,у контексті звернення,не може вважатись первинним документом,що свідчить про придбання товару у фізособи.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.