X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.12.2023 р. № 4905/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ) та в межах компетенції повідомляє наступне.

Платник податку просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1. Чи є положення абзацу другого п.п. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу: «Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування» тим випадком, передбаченим Кодексом, що виключає зупинення перебігу строків, передбачених п. 200.15 ст. 200 розділу V Кодексу на період дії правового режиму воєнного стану, згідно п. 102.9 ст. 102 розділу ІІ Кодексу?

2. Чи зупинявся на період дії правового режиму воєнного стану з 24.02.2022 по 01.08.2023 перебіг строків, визначених п. 200.15 ст. 200 розділу V Кодексу?

3. У який строк після виключення п. 102.9 ст. 102 розділу ІІ Кодексу, тобто після 01.08.2023, контролюючий орган зобов’язаний забезпечити відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування інформацію про суми бюджетного відшкодування податку, що набули статусу узгоджених після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням на користь платника податків в період з 24.02.2022 по 31.07.2023?

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон №2120-ІХ), ст. 102 Кодексу доповнено п. 102.9, яким на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Пізніше згідно із Законом України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового контролю та адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі – Закон № 2260-ІХ) (набрав чинності з 27.05.2022) п. 102.9 ст. 102 Кодексу доповнено словами «крім випадків, передбачених Кодексом».

Пункт 102.9 зі ст. 102 Кодексу від 01.08.2023 виключено згідно із Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».

Крім того, 07.03.2022 набрав чинності Закон України від 03 березня 2022року № 2118-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», яким підрозділ 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено п. 69.

Так, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Також, згідно Закону № 2260-ІХ з 02.06.2022 набрали чинності зміни до абзаців другого, п’ятого-восьмого п.п. 69.2 та п.п. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу в частині камеральних перевірок декларацій та уточнюючих розрахунків (у разі їх подання), до яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування.

Отже, згідно з положеннями п.п. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу було зупинено до 21.07.2022 дію пп. 200.10 – 200.12 ст. 200 розділу V Кодексу, що визначають порядок узгодження, терміни проведення перевірок та процедуру відшкодування контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної та документальної перевірки.

До звітних (податкових) періодів лютий-липень 2022 року пп. 200.10 – 200.12 ст. 200 розділу V Кодексу застосовувалися з урахуванням строків для проведення камеральних, документальних податкових перевірок, передбачених п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (абзац перший п.п. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування (абзац другий п.п. 69.11 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Крім того, відповідно до п. 55 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, встановлено, що бюджетне відшкодування ПДВ здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку.

Відповідно до абзацу п’ятого п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу камеральні податкові перевірки податкових декларацій з ПДВ та уточнюючих розрахунків до них за звітні податкові періоди:

лютий, березень, квітень, травень 2022 року – розпочинаються на наступний день після 20 липня 2022 року та завершуються не пізніше 20 вересня 2022 року;

червень, липень 2022 року – розпочинаються на наступний день після
20 серпня 2022 року та завершуються не пізніше 20 жовтня 2022 року.

Подані уточнюючі розрахунки до податкових декларацій з ПДВ за звітні податкові періоди до лютого 2022 року перевіряються у строк, визначений п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для звітного періоду, на який припадає день подання такого уточнюючого розрахунку.

Згідно з п. 200.15 ст. 200 розділу V Кодексу у разі, коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов’язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов’язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

У разі неузгодження контролюючим органом суми податку, заявленої до відшкодування, або її частини зобов’язання з бюджетного відшкодування податку в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків.

Також, згідно з п. 200.23 ст. 200 розділу V Кодексу cуми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного ст. 200 розділу V Кодексу строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування ПДВ. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відс. облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Положення другого речення абзацу першого п. 200.23 ст. 200 розділу V Кодексу не застосовується у разі, якщо така заборгованість зумовлена виникненням форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у зв’язку із введенням воєнного, надзвичайного стану (у редакції Закону №2120-ІХ, яка набрала чинності 17.02.2022).

Поряд з цим, п.п. 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»Кодексу визначено, що тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім зокрема строків проведення камеральних перевірок, оформлення їх результатів у порядку, визначеному ст. 86 Кодексу, подання скарги на податкове повідомлення-рішення за результатами камеральної перевірки, прийняття рішення за результатом її розгляду.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.