X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.12.2023 р. № 4973/ІПК/99-00-12-02-01 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо можливості підписання уповноваженою особою Банку податкової та фінансової звітності, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана зі складністю застосування Кодексу та підзаконних нормативних актів і полягає у необхідності чіткого розуміння можливості підписання уповноваженою особою Банку податкової та фінансової звітності. Враховуючивикладене, платникподатків проситьнадатиіндивідуальнуподатковуконсультацію з наступнихпитань:

1. Чи може банк визначити іншу уповноважену особу, відмінну від Голови Правління Банку (або ж додатково до Голови Правління Банку) для підписання податкової та фінансової звітності шляхом включення такої особи та її КЕП у Повідомлення про надання інформації щодо КЕП (додаток 1 до Порядку) та направлення його контролюючому органу?

2. Чи зобов’язаний Банк, у разі делегування повноважень щодо підписання звітності, вносити зміни у Статут Банку чи у інформацію про підписантів Банку, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань?

3. Чи зобов’язаний Банк надавати податковому органу додатково до Повідомлення про надання інформації щодо КЕП (додаток 1 до Порядку) будь які інші документи та/або інформацію щодо уповноважених осіб чи підстав, на яких вони здійснюють свої повноваження?

4. Чи може підписувати податкову і фінансову звітність особа, відмінна від головного бухгалтера Банку, в тому числі у випадку його тимчасової відсутності, наприклад, заступник голови бухгалтера, заступник керівника напрямку фінансів та бухгалтерського обліку чи заступник голови Правління, відповідальний за напрямок фінансів та бухгалтерського обліку в Банку? Якщо так, то чи зобов’язаний Банк надавати податковому органу додатково до Повідомлення про надання інформації щодо КЕП (додаток 1 до Порядку) будь які інші підтверджуючі документи та/або інформацію?

5. Чи може бути делеговане право підпису керівника Банку щодо податкової звітності, яку Банк подає як податковий агент? Якщо так, то який механізм  повідомлення контролюючого органу про уповноважену особу?

 

Відповідно до статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Повноваження, права та обов’язки контролюючих органів визначені Кодексом.

Пунктом 48.5 статті 48глави2 розділу ІІКодексувизначено, щоподатковадекларація повинна бути підписана, зокрема:

керівникомплатникаподатківабоуповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за веденнябухгалтерськогообліку та поданняподатковоїдекларації до контролюючого органу. У разіведеннябухгалтерськогообліку та поданняподатковоїдеклараціїбезпосередньокерівникомплатникаподаткутакаподатковадеклараціяпідписується таким керівником.

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису. (підпункт 48.5.1 пункту 48.5 статті 48глави 2 розділу ІІ Кодексу).

Якщо податкова декларація подається податковими агентами – юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків – фізична особа – таким платником податків.

З метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців створений Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), який ведеться відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон).

Відповідно до статті 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості, зокрема, про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться відповідно до статті 25 Закону на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі.

Статтею 66 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційно – комунікаційними системами ДПС.

Пунктом 66.4 статті 66 Кодексу та пунктом 9.3 розділу ІХ Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 визначено, що платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів до контролюючого органу у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків, шляхом подання заяви для юридичних осіб та відокремлених підрозділів за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Отже інформація про керівника юридичної особи вноситься до інформаційної системи ДПС на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, а інформація про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку на підставі заяви поданої платником податків.

Разом з цим інформуємо, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Кодексу (пункт 42.6 статті 42 глави 1 розділу ІІ Кодексу) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (зі змінами) (далі – Порядок).

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий пункту 42.6 статті 42 глави 1 розділу ІІКодексу).

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває автор, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку (пункт 3 розділу ІІІ Порядку).

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються кваліфіковані електронні підписи усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – кваліфікований електронний підпис керівника і останньою – печатка (за наявності) (пункт 4 розділу ІІІ Порядку).

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).