Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм податкового законодавства стосовно обігу пального та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що Товариство є платником акцизного податку з 2016 року, має ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі та за відсутності місць оптової
торгівлі. При перенесенні даних з системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕА РПСЕ) у 2019 році з попередньої версії реєстру при зміні законодавства з акцизного податку, утворився від’ємний залишок пального за кодом УКТ ЗЕД 2710 12 41 92 у об’ємі 125 літрів.
Даний залишок перенесено на формулу підприємства без акцизного складу (додаток 1). Заявка на поповнення (коригування) залишку пального, не передбачає поповнення лише за кодом УКТ ЗЕД пального без зазначення акцизного складу (акцизного складу пересувного), тому у підприємства немає можливості виправити некоректний залишок.
Враховуючи вищевикладене, платник податків запитує яким чином можна виправити від’ємне значення на формулі в СЕА РПСЕ?
До зазначеного запитання
З 1 липня 2019 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», згідно з якими, зокрема, але не виключно, запроваджено нову СЕА РПСЕ замість системи електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП).
Відповідно до п. 27 Порядку електронного адміністрування реалізації пального затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального» (далі – Порядок № 113), ДФС забезпечувала автоматичний облік в СЕАРП, яка функціонувала з 01.03.2016 по 30.06.2019, в розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД:
обсягів пального, що містяться у виданих та отриманих акцизних накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок;
обсягів пального, на які платники податку зареєстрували заявки на поповнення обсягів залишку пального за рахунок сплачених коштів в бюджет в системі електронного адміністрування реалізації пального;
сум сплаченого акцизного податку, за рахунок яких платники податку можуть зареєструвати заявки на поповнення обсягів залишку пального;
обсягу залишку пального, на який платники податку мають право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно до пункту 9 підрозділу 5 «Перехідні положення» Кодексу та пункту 31 Порядку № 113, протягом 20 календарних днів починаючи з 1 березня 2016 року платник податку зобов’язаний подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишку пального станом на початок дня 1 березня 2016 із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків пального, перелік резервуарів, у яких зберігаються обсяги залишку пального, з їх технічними параметрами (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючі документи на відповідні об’єкти та документи, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.
Форма акта проведення інвентаризації затверджується наказом Міністерства фінансів України.
Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом шести календарних місяців із дати його подання.
При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.
Зазначені в акті інвентаризації обсяги залишку пального у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД одноразово збільшують показник (∑АНакл) за відповідними кодами згідно з УКТ ЗЕД як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Так, 08.04.2016 Товариством подано акт інвентаризації пального (дата документа 16.03.2016), з обсягом залишку пального по акту 1 003,00 л. (код УКТ ЗЕД 2710124192), при цьому ліміт обсягу пального на звітну дату має від’ємне значення у розмірі 1 070,00 л., оскільки обсяг пального за акцизними накладними/розрахунками коригування, виданими ним з 1 березня 2016 року до дати подання Акту інвентаризації, складав 2 073,00 л. Для збільшення обсягів пального, на які можна було зареєструвати акцизні накладні, Товариству необхідно було подати заявку на поповнення (коригування) залишку пального та сплатити акцизний податок.
В СЕА РПСЕ, в порівнянні з СЕАРП, змінено систему контролю за обігом пального, яка стала передбачати облік пального на всіх етапах його відвантаження та переміщення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – Порядок № 408) та з 01.07.2019 скасовано Постанову Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 113 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального».
Відповідно до п. 232.1 ст. 232 Кодексу та п. 28 Порядку № 408 у СЕА РПСЕ в розрізі платників акцизного податку - розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних та акцизних складів / акцизних складів пересувних за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умовним кодом 2711 ведеться окремо облік обсягів пального, що:
оподатковуються акцизним податком, у тому числі окремо за кожною іншою ставкою податку;
оподатковуються на умовах, встановлених пунктами 229.2 - 229.8 статті 229 Кодексу;
не підлягають оподаткуванню;
звільняються від оподаткування.
Оскільки, в СЕА РПСЕ облік палива ведеться, зокрема але не виключно, в розрізі акцизних складів/акцизних складів пересувних платники зобов’язані були розподілити пальне по акцизним складам/акцизним складам пересувним де таке пальне фактично знаходилось на 01.07.2019.
Відповідно до пункту 23 підрозділу 5 «Перехідного положення» Кодексу для розподілу обсягів залишків пального, що обліковуються у платників податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, між акцизними складами / акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходяться фактично станом на 1 липня 2019 року:
а) платники податку та суб’єкти господарювання, які з 1 липня 2019 року не підпадають під визначення платників податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу та у яких станом на 16 липня 2019 року в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишків пального, зобов’язані скласти акцизні накладні в двох примірниках на такі обсяги пального, перший примірник зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з 16 до 20 липня 2019 року (включно), із зазначенням в акцизних накладних акцизних складів / акцизних складів пересувних, де такі обсяги пального фактично знаходилися станом на 1 липня 2019 року, та розпорядників таких акцизних складів / акцизних складів пересувних шляхом заповнення обов’язкових реквізитів акцизної накладної, передбачених підпунктами «г», «ґ», «з» та «и» пункту 231.1 статті 231 цього Кодексу;
б) після виконання платником податку вимог підпункту «а» цього пункту щодо відповідного розпорядника акцизного складу / акцизного складу пересувного такий розпорядник акцизного складу / акцизного складу пересувного зобов’язаний з 16 до 22 липня 2019 року (включно) зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних другий примірник отриманої акцизної накладної, складеної платником податку згідно з підпунктом «а» цього пункту.
Для здійснення розподілу залишків пального між акцизними складами/ акцизними складами пересувними платники податку, відповідно до пункту 22 розділу 5 перехідних Положень Кодексу, зобов’язані з 1 травня 2019 року до
1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Враховуючи вищевикладене та те, що Товариством своєчасно не подано заявку на поповнення (коригування) залишків пального, та не сплачено акцизний податок, від’ємні показники обсягів пального були автоматично перенесені до СЕА РПСЕ. Отже, для приведення у відповідність залишків пального Товариству необхідно зареєструвати заявку на поповнення (коригування) залишку пального за умови наявності на обліковій картці сум коштів сплаченого акцизного податку, не менше ніж сума акцизного податку, розрахованого з обсягу пального у такій заявці.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |