X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.12.2023 р. № 4974/ІПК/15-32-04-04-04

Головне управління ДПС в Одеській області за результатами розгляду звернення Запитувача щодо переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Запитувач повідомив, що його засновником є селищна рада зі статутним капіталом 0,00 гривень, діяльність Запитувач здійснює за КВЕД - 71.12.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

 чи може комунальне підприємство - бюро технічної інвентаризації перейти із загальної системи оподаткування на спрощену систему оподаткування зважаючи на наведені вище факти?

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлено главою 1                     розділу XIV Кодексу.

Відповідно до пункту 291.2 статті 291 Кодексу спрощена система оподаткування, обліку та звітності - це особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених главою 1 розділу XIV Кодексу, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.

Пунктом 291.3 статті 291 Кодексу, зокрема, встановлено, що юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу XIV Кодексу, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

До третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (підпункт 3 пункт 291.4 статті 291 Кодексу).

Нормами пункту 291.5 статті 291 Кодексу визначено перелік суб'єктів господарювання, які не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків (підпункт 291.5.5 пункт 291.5 статті 291 Кодексу).

Відповідно до пункту 1 статті 63 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV (із змінами та доповненнями) (далі - ГКУ), комунальне підприємство - це підприємство, що діє на основі комунальної власності територіальної громади.

Комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених ГКУ та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство) (пункт 1, 2, 3 статті 78 ГКУ).

Крім того, пунктом 1 статті 8 ГКУ передбачено, що держава, органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб'єктами господарювання.

Згідно бази даних Головного управління ДПС в Одеській області єдиним засновником Запитувача є селищна рада, якій належить 100 відсотків статутного капіталу (незалежно від того сформований він чи ні).

Таким чином, з урахуванням положень підпункту 291.5.5 пункту 291.5 статті 291 Кодексу, оскільки засновником комунального підприємства є орган місцевого самоврядування та частка його в статутному капіталі перевищує 25 відсотків, то Запитувач не може перейти на спрощену систему оподаткування.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).