X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.01.2024 р. № 254/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо реєстрації платником спрощеної системи оподаткування при наявності класифікатора виду економічної діяльності(далі – КВЕД-2010) 47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами», та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні суб’єкт господарювання зазначив, що Товариство є новоствореним підприємством.

Основним видом діяльності єкод47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» (згідноКВЕД-2010). Товариство планує займатися роздрібною торгівлею продовольчими та не продовольчими товарами в магазині (без торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами).

Станом на дату подачі звернення Товариство було платником податку на прибуток підприємств тапланувало перейти на спрощену систему оподаткування третьої групи за ставкою 5 відсотків.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. За вказаних обставин, чи має право Товариство перебувати на спрощеній системі оподаткування за кодом КВЕД-201047.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» з урахуванням того, що Товариство не буде здійснювати реалізацію алкогольних напоїв та тютюнових виробів?
  2. Якщо так, просимо надати консультацію, яким чином має бути зазначена назва коду (згідноКВЕД-2010) 47.11 у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, з урахуванням того, що власна назва коду містить «торгівля напоями та тютюновими виробами».
  3. Якщо згідно КВЕД-2010кодом 47.11 виключається можливість отримання статусу платника єдиного податку, який вид економічної діяльності (код КВЕД-2010) надає право суб’єкту господарювання здійснювати роздрібну торгівлю в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування та безалкогольними напоями?

Щодо першого - третього питань

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку встановлені главою 1 розділу XIV Кодексу.

Відповідно до пункту 291.3 статті 291 Кодексу юридична особа може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 «Спрощена система оподаткування обліку та звітності» розділу ХIV Кодексу.

Поряд з тим, відповідно до пункту 291.5 статті 291Кодексу визначено перелік видів діяльності, здійснення яких не дає права на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності. Зокрема, не можуть бути платниками єдиного податку третьої групи суб’єкти господарювання (юридичні особи), які здійснюють наступну діяльність:

діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, діяльність з випуску та проведення лотерей;

обмін іноземної валюти;

виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов'язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин);

видобуток, виробництво, реалізацію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення (крім виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння);

видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення;

діяльність у сфері фінансового посередництва, крім діяльності у сфері страхування, яка здійснюється страховими агентами, визначеними Законом України "Про страхування", сюрвейєрами, аварійними комісарами та аджастерами, визначеними розділом III Кодексу;

діяльність з управління підприємствами;

діяльність з надання послуг пошти (крім кур'єрської діяльності), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг фіксованого телефонного зв'язку з використанням безпроводового доступу до телекомунікаційної мережі з правом технічного обслуговування і надання в користування каналів електрозв'язку (місцевого, міжміського, міжнародного), діяльність з надання послуг рухомого (мобільного) телефонного зв'язку з правом технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж і надання в користування каналів електрозв'язку, діяльність з надання послуг з технічного обслуговування та експлуатації телекомунікаційних мереж, мереж ефірного теле- і радіомовлення, проводового радіомовлення та телемереж;

діяльність з продажу предметів мистецтва та антикваріату, діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

діяльність з організації, проведення гастрольних заходів;

страхові (перестрахові) брокери, банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії, інші фінансові установи, визначені законом; реєстратори цінних паперів;

суб'єкти господарювання, у статутному капіталі яких сукупність часток, що належать юридичним особам, які не є платниками єдиного податку, дорівнює або перевищує 25 відсотків;

представництва, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи юридичної особи, яка не є платником єдиного податку;

юридичні особи - нерезиденти;

платники податків, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Методологічні основи та пояснення до позицій національного класифікатора КВЕД-2010 затверджено наказом Державного комітету статистики Українивід 23.12.2011№396 (далі – Наказ №396).

Згідно класифікатора КВЕД-2010 вид економічної діяльності 47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» включає роздрібну торгівлю широким асортиментом товарів, в якому переважають продукти харчування, напої або тютюнові вироби. При цьому, згідно Наказу №396 такий КВЕД-2010пояснюється як діяльність неспеціалізованих магазинів, які, крім основної торгівлі продуктами харчування, напоями або тютюновими виробами, також здійснюють торгівлю рядом інших товарів, таких як одяг, меблі, побутові прилади, залізні вироби, косметичні засоби тощо.

Разом з тим, КВЕД-2010 47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» включає торгівлю напоями та тютюновими виробами.

Відповідно до загальновстановлених визначень напої – це рідини, що вживаються для пиття. Поділяються на спиртні та безалкогольні.

Згідно Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» під «алкогольними напоями» розуміється продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 0,5 відсотка об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу "живого" бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також з вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД. При цьому тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтру, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання.

Відповідно до пункту 215.1 статті 215 Кодексу до підакцизних товарів належать, зокрема, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння), тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну,тютюнова сировина, тютюнові відходи, рідини, що використовуються в електронних сигаретах.

Таким чином, здійснення діяльності в рамках виду економічної діяльності 47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» (згідно КВЕД-2010) передбачає безпосередньо діяльність з продажу підакцизних товарів, що відноситься до переліку видів діяльності, здійснення яких не дає права на застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Тобто відповідно до пункту 291.5 статті 291 Кодексу заборонено використання спрощеної системи оподаткування субєктами господарювання, які здійснюють торгівлю саме алкогольними напоями та тютюновими виробами. Щодо інших товарів, які будуть реалізовуватися в рамках виду економічної діяльності 47.11 «Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами» нормами Кодексу не обмежено право субєктами господарювання використовувати спрощену систему оподаткування.

Водночас, суб’єкти господарювання самостійно визначають та реєструють види діяльності, які вони будуть здійснювати. При цьому, для обрання та використання спрощеної системи оподаткування, суб’єкти господарювання повинні дотримуватися вимог глави 1 «Спрощена система оподаткування обліку та звітності» розділу ХIV Кодексу.

Стосовно визначення інших видів економічної діяльності, які передбачають роздрібну торгівлю в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування та безалкогольними напоями платнику податків необхідно звернутись в Державну службу статистики України.

Слід зазначити, що необхідною умовою правильного застосування податкового законодавства є встановлення (з’ясування) всіх суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та детального вивчення всіх первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку, оформленням яких вони супроводжувались.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію ( пункт 52.2 статті 52 Кодексу).