X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.01.2024 р. № 291/ІПК/18-28-07-06-07

Головне управління ДПС у Сумській області (далі - ГУ ДПС у Сумській області) за розглядом звернення Підприємства від […] (вх. ГУ ДПС у Сумській області […] від […]) про надання індивідуальної податкової консультації щодо можливості проведення розрахунків при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва без застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмного реєстратора розрахункових операцій (далі - ПРРО) та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями) (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до звернення Підприємство здійснює діяльність пов’язану з вирощуванням та доглядом лісових культур, заготівлю, вивезення (власний транспорт) та переробку лісопродукції, з подальшою її реалізацією споживачам як в круглому вигляді, так і в вигляді пиломатеріалів. Крім того, на замовлення покупця Підприємство може надавати окремо послуги з навантаження, доставки та розвантаження лісопродукції споживачам оплата за якими приймається виключно через установи банку шляхом зарахування коштів на поточний рахунок Підприємства.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1. Чи підпадає Підприємство під дію пункту 1 статті 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами і доповненнями) (далі - Закон № 265)?

2. Чи має право Підприємство здійснювати приймання готівки в касу підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання без застосування РРО чи ПРРО?

З метою надання відповіді на поставлені питання слід зазначити, що правові засади застосування РРО та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами і доповненнями) (далі - Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Звертаємо увагу, що дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі - СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено статтею 3 такого Закону.

Обов’язок застосування РРО/ПРРО залежить не від форми розрахунків, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції СГ, які чітко визначенні законодавством, у тому числі, нормами його прямої дій, які встановлюють винятки із загальних правил.

Законодавство України встановлює однакові вимоги щодо фіскалізації як готівкових, так і безготівкових розрахунків, що здійснюються за допомогою платіжних терміналів (POS-терміналів) та платіжних сервісів (еквайрингу), що використовують реквізити платіжних карток продавців товарів (надавачів послуг) у мережі Інтернет та проводяться суб’єктами господарювання всіх форм власності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, тому, обов’язок суб’єкта господарювання застосовувати РРО/ПРРО, при отриманні оплати за товари (послуги), залежить не від форми оплати, а виникає відповідно до способу її здійснення.

Поряд з цим, пунктами 1 та 2 статті 9 Закону № 265 встановлені пільги, відповідно до яких, РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються:

при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання;

при виконанні банківських операцій, відповідно.

Враховуючи викладене та як відповідь на питання 1 повідомляємо, що у разі реалізації лісопродукції, в ціну якої включені послуги з навантаження, доставка та розвантаження (в контексті звернення), Підприємством не може бути використана пільга, встановлена пунктом 1 статті 9 Закону № 265, так як, вона не поширює свою дію на здійснення розрахунків у сфері послуг, водночас, при здійсненні ним торгівлі виключно продукцією власного виробництва, виготовленої за рахунок потужностєй виключно такого Підприємства, за  умови проведення розрахунків з покупцями безпосередньо у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою цього Підприємства, застосовування РРО/ПРРО для нього не є обов’язковим.

Також, відповідно пільги встановленої пунктом 2 статті 9 Закону № 265, якщо Підприємство надає покупцю для оплати за товар (послуги) реквізити свого поточного рахунку в форматі IBAN Registry:2009, NEQ, ДСТУ-Н 7167:2010, і покупець (споживач) самостійно здійснює оплату з їх використанням (шляхом переказу коштів замовниками із поточного рахунку на поточний рахунок через установу банку або шляхом внесення коштів через касу банку, а також у разі проведення розрахунків у касі банку через платіжний термінал та/або ПТКС, який належить банку), то у такому випадку застосування РРО/ПРРО не є обов’язковим, оскільки оплата товарів (послуг) буде відбуватися за допомогою різновиду банківських операції.

У відповідь на питання 2 слід зазначити, що хоча відповідно до пільги встановленої пунктом 1 статті 9 Закону № 265, Підприємство і має право проводити розрахунки з покупцями безпосередньо у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою цього Підприємства, без обов’язкового застосовування РРО/ПРРО при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва, виготовленої за рахунок потужностєй такого Підприємства, зазначена пільга не поширює свою дію на приймання оплати за послуги.

Так, необхідно враховувати, що у разі проведення розрахунків: в касі підприємства у спосіб відмінний від визначеного пунктом 1 статті 9 Закону № 265; поза межами каси підприємства; при здійсненні торгівлі продукцією виготовленої з давальницької сировини; приймання оплат готівкою або за допомогою POS-терміналів у сфері послуг, Підприємство втрачає право на використання пільги, передбаченої вищезазначеним пунктом.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.