X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.01.2024 р. № 334/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо сплати орендної плати за земельну ділянку (далі – Плата) та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що є орендарем земельної ділянки комунальної власності на підставі договору оренди землі, укладеного 02.06.2014 з органом місцевого самоврядування (далі – Ділянка, Договір, Рада). Копію тексту Договору не надано.

Згідно з додатковою угодою від 28.11.2023 до Договору (далі – Додаткова угода) внесено зміни до розміру орендної плати – орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та у розмірі 937 061 грн. 97 коп., що складає 4 % нормативної грошової оцінки земельної ділянки за календарний рік в цінах 2023 року. До Додаткової угоди додано розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку на 01 січня 2023 року.

Товариство запитує чи виникає обов’язок уточнення податкових зобов’язань з Плати за 2023 рік або тільки за період з 28.11.2023 (дата укладання Додаткової угоди).

Нормативна грошова оцінка (далі – Оцінка) Ділянки є базою оподаткування Платою, а розміром Плати є відсоткова ставка, визначена Договором.

Порядок обчислення Плати не залежить від фіксування у Договорі факту зміни Оцінки, у тому числі щодо її щорічної індексації, тобто Оцінка є обов’язковою для застосування з метою оподаткування.

Пунктом 286.2 ст. 286 Кодексу визначено, що у разі затвердження нової Оцінки, до контролюючих органів разом з податковою декларацією з Плати надається витяг із технічної документації про Оцінку.

Підстави та порядок виконання Оцінки, а також набрання чинності результатів такої Оцінки, після затвердження рішенням органів місцевого самоврядування технічної документації з Оцінки, визначені ст.ст. 15, 18, 23 Закону України «Про оцінку земель» (далі – Закон).

Законом встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр), надає витяг із технічної документації про Оцінку окремої земельної ділянки, керуючись рішенням рад про затвердження технічної документації з Оцінки, які набирають чинності у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Кодексу (ст. 23 Закону).

Для визначення розміру податку та орендної плати використовується Оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства (п. 289.1 ст. 289 Кодексу).

Держгеокадастр не пізніше 15 січня поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію Оцінки (п. 289.3 ст. 289 Кодексу).

Тобто, кожного року, після 01 січня, для розрахунку бази оподаткування Платою враховується чинна Оцінка з урахуванням кумулятивного (накопичувального) застосування коефіцієнтів індексації (які визначається щорічно), незалежно від того, чи внесені до Договору зміни щодо її індексації.

Оскільки Оцінка, розмір якої визначено у п. 6 Додаткової угоди та у Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.10.2019 № 3753/207-19, сформованого 02.10.2019 Міськрайонним управлінням у Запорізькому районі та м. Запоріжжя Головного управляння Держгеокадастру у Запорізькій області, затверджена рішенням Ради від 30.06.2015 № 7 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя»
та є чинною на дату звернення (введена в дію з 01.01.2016), то при обчисленні податкових зобов’язань з Плати за 2023 рік Товариство має застосовувати таку Оцінку з урахуванням всіх коефіцієнтів індексації, визначених відповідно до законодавства.

Право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання з Плати шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності встановлених ст. 102 Кодексу) визначено ст. 50 Кодексу.

Водночас пп. 69.38 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу визначено, що тимчасово, на період з 01 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 Кодексу, та пені.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).