X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.01.2024 р. № 346/ІПК/14-29-04-01-09

Державна податкова служба Україниза результатами розгляду звернення Підприємства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питаннязастосування особливостей оподаткування при визначенні плати за землю (земельний податок та/або орендна плата) за земельні ділянки, які непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Підприємствоповідомило, щомає у користуванні земельні ділянки, які розташовані у межах території […територіальної громади].

[…сільська рада ] своїми рішеннями визнала земельні ділянки Підприємства непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами та надала право застосовувати податкову пільгу у розмірі 100% з 1 січня 2023 року до останнього числа місяця, в якому земельні ділянки будуть визнані придатними до використання, але не пізніше 31 грудня 2023 року. Підприємство до звернення не надало текст зазначених рішень.

Враховуючи вищевикладене, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо:

1) правомірності застосуванняособливостейоподаткування при визначенні плати за землю (земельний податок та/або орендна плата) за земельні ділянки, які непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, передбаченої п.283.2 ст.283, п.288.8 ст.288 Податкового кодексу у 2023 році з 01.08.2023 (дати прийняття […сільською радою] рішення);

2) правомірності застосування індивідуальної податкової пільги на підставі заяви підприємства про визнання земельних ділянок непридатними для використання у зв'язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами у відповідності до рішення […сільської ради] -з 1 січня 2023 року.

Щодо першого - другого питання

На період дії воєнного стану особливості справляння плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності) врегульовано нормами розділу ХІІ Кодексу та підпункту 69.14 пункту  69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (в редакції Закону України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі – Закон 3050), відповідно до яких власники та користувачі земельних ділянок не нараховують та не сплачують плату за землю (земельний податок та/або орендну плату) на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих російською федерацією.

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23 грудня 2022 року за № 1668/39004, зі змінамитериторія […територіальної громади]  у 2023 році не включена до частини другої«Території активних бойових дій» розділу І «Території, на яких ведуться (велися) бойові дії»та розділу ІІ «Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України», томуна Підприємство не поширюється право не нараховувати та не сплачувати плату за землю за земельні ділянки комунальної власності за 2023 рік відповідно положень підпункту 69.14пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Але,Законом 3050 також визначено, що підставою для звільнення від нарахування та сплати земельного податку та/або орендної плати за договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності, які непридатні для використання у зв'язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами є рішення сільської, селищної, міської ради, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку, визначеному Кодексом на підставі заяви платника податків (п.283.2 ст. 283, п. 288.8 ст. 288 Кодексу).

При цьому період звільнення від оподаткування починається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення, а закінчується останнім числом місяця, на який припадає дата, що наступає раніше:

Згідно до зазначеної у запитіінформації, […сільською радою ] прийнятірішення, відповідно дояких земельні ділянки Підприємства визнані непридатними для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами та надано право застосовувати податкову пільгу у розмірі 100% з 1 січня 2023 рокудо останнього числа місяця, в якому земельні ділянки будуть визнані придатними до використання, але не пізніше 31 грудня 2023 року.

Відповідно до частини першої та третьої ст. 73 Закону Українивід 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, для Підприємства при застосуванні особливостей оподаткування при визначенні податкових зобов`язань з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата) за земельні ділянки, які непридатні для використання у зв`язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, використовуються рішення органу місцевого самоврядування, які є обов’язковими для виконання з урахуванням строків, визначених такими рішеннями.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).