X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 31.01.2024 р. № 517/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оподаткування ПДВ операцій із ввезення медичних виробів на митну територію України і операцій з постачання медичних виробів на митній території України та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, між Товариством та комунальним підприємством 23.08.2023 було укладено договір про закупівлю товарів медичного призначення (далі – Договір), а саме аналізатора гемотологічного (далі – Аналізатор).

Аналізатор є медичним виробом та відповідає вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується декларацією про відповідність, та дозволений для застосування в Україні.

Аналізатор ввозився Товариством на митну територію України у митному режимі імпорту із застосуванням ставки ПДВ у розмірі 7 відсотків.

При цьому Аналізатор включено до відповідного переліку лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану.

На підставі Договору Товариство здійснило постачання Аналізатора комунальному підприємству, склало податкову накладну із застосуванням ставки ПДВ у розмірі 7 відс. і зареєструвало її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію:

1) щодо визначення достовірності нарахування податкових зобов’язань з ПДВ в описаній у зверненні ситуації;

2) щодо підтверджуючих документів для цілей застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, в описаній у зверненні ситуації.  

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, починаючи із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні було введено воєнний стан.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Підпунктом «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ визначено, що за ставкою ПДВ у розмірі 7 відс. оподатковуються ПДВ операції з:

постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;

постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, дозволених для застосування у межах клінічних випробувань, дозвіл на проведення яких надано центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров'я.

Підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ, що призначені для використання закладами охорони здоров'я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров'я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України.

Перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану та перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану для закладів охорони здоров'я Міністерства оборони, затверджено постановою Кабінету Міністрів України  від 27 грудня 2022 № 1447 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України  від 15 вересня 2023 року № 992, яка набрала чинності 20.09.2023), яка набрала чинності 29.12.2022 (далі – Перелік-1 № 1447 і Перелік-2 № 1447 (для закладів охорони здоров'я Міністерства оборони)).

До Переліку-1 № 1447, зокрема, включено такий медичний виріб як аналізатор гематологічний.

Враховуючи викладене, та виходячи з аналізу норм ПКУ, інших нормативно-правових актів, опису питань і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.

Щодо питання 1

Питання визначення достовірності нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за ставкою ПДВ у розмірі 7 відс., у тому числі в описаній у зверненні ситуації, не може бути предметом розгляду у межах надання індивідуальної податкової консультації.

Разом з цим, з питання визначення достовірності нарахування податкових зобов’язань з ПДВ за ставкою ПДВ у розмірі 7 відс. при здійсненні операцій із ввезення медичних виробів на митну територію України, ДПС рекомендує звернутися до Державної митної служби України як до центрального органу виконавчої влади, одними із завдань якого є:

організація та здійснення ведення обліку і адміністрування митних та інших платежів, контроль за справлянням яких законом покладено на Державну митну службу України, забезпечення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати у повному обсязі платниками податків до відповідного бюджету під час переміщення товарів через митний кордон України та після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення;

надання консультацій з питань практичного застосування окремих норм законодавства з питань митної справи відповідно до Митного кодексу України.

Щодо питання 2

Нормами підпункту 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ не визначено переліку підтверджуючих документів для цілей застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ.

Водночас, режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, зокрема до операцій з постачання на митній території України медичних виробів, застосовується за умови, що такі медичні вироби:

призначені для використання у відповідних заходах перерахованими у підпункті 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ суб’єктами (у тому числі закладами охорони здоров'я). Інформація щодо цілей використання медичних виробів може бути зазначена у договорі на постачання таких медичних виробів, укладеному між постачальником та покупцем;

включені до Переліку-1 № 1447 або Переліку-2 № 1447 (для закладів охорони здоров'я Міністерства оборони).

Таким чином, при дотриманні вказаних вище умов, операція Товариства з постачання закладу охорони здоров’я на митній території України Аналізатора підлягає звільненню від оподаткування ПДВ.

У разі недотримання хоча б однієї із вказаних вище умов, така операція підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.

 

Додатково ДПС інформує, що достовірність нарахування податкових зобов’язань з ПДВ та/або правомірність застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, визначеного підпунктом 2 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II ПКУ).