X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.02.2024 р. № 561/ІПК/20-40-04-03-09

Головне управління ДПС у Харківській області на звернення Підприємства щодо отримання індивідуальної податкової консультації щодо сплати земельного податку (далі – Податок), керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Підприємство поінформувало, що рішенням Харківської міської ради (далі – Рада) надано в постійне користування земельну ділянку комунальної власності з видом цільового призначення 02.09 «Для будівництва і обслуговування паркінгів та автостоянок на землях житлової та громадської забудови» (далі – Ділянка), речове право на Ділянку зареєстровано.

Підприємство, посилаючись на рішення Ради «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» від 22.02.2017 № 542/17 із змінами (далі – Рішення), запитує:1) щодо наявності обов’язку із справляння Податку за Ділянку; 2) чи поширюється на Підприємство пільга щодо сплати Податку, передбачена підпунктом 2.1.6 пункту 2 додатку 2 Рішення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Харкова; 3) щодо розміру ставки Податку; 4) щодо порядку сплати Податку у разі надання Підприємством в оренду об’єктів нерухомого майна, розташованих на Ділянці.

Щодо питання 1

Платниками Податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) або землекористувачі, яким відповідно до закону надані земельні ділянки державної або комунальної власності на правах постійного користування (стаття 269 Кодексу).

Підставою для нарахування Податку є, зокрема, дані Державного земельного кадастру (пункт 286.1 статті 286 Кодексу).

Отже, у Підприємства як постійного землекористувача виникає обов’язок щодо сплати Податку.

Щодо питання 2

До повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення, зокрема пільг з Податку, що сплачується на відповідній території, проте їм не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки Податку для окремих юридичних осіб або звільняти їх від сплати Податку (пп. 12.3.7 п. 12.3 ст. 12, п. 284.1 ст. 284 Кодексу). Інших обмежень повноважень органів місцевого самоврядування щодо надання податкових пільг Кодексом не передбачено.

Підприємство безпідставно у своєму зверненні посилається на вимоги підпункту 2.1.6 пункту 2 додатку 2 до Рішення, який втратив чинність з 22.12.2021на підставі змін, внесених рішенням Ради від 22.12.2021 № 207/21.

Відповідно допідпункту 2.1.3 пункту 2.1 додатка 2 до Рішення від сплати Податку звільняються, зокрема, парки державної та комунальної власності за умови дотримання вимог пункту 3 додатка 2 до Рішення.

Таким чином, Підприємство, основним видом діяльності якого є функціонування атракцiонiв i тематичних паркiв (КВЕД 93.21), має право на звільнення, передбачене підпунктом 2.1.3 пункту 2.1 додатка 2 до Рішення за умови виконання ним вимог, встановлених пунктом 3 Рішення.

Щодо питання 3

Ставки Податку встановлюють органи місцевого самоврядування у своїх рішеннях з урахуванням меж ставок, визначених Кодексом, та виду цільового призначення землі (пп. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12 та п. 284.1 ст. 284 Кодексу).

Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 додатка 2 до Рішення, зважаючи на відповідність речових прав Підприємства, ставка земельного податку за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання та відносно яких наявна довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки (далі – Оцінка) земельної ділянки, становить 1,5 відсотка нормативної грошової оцінки.

Отже, якщо Оцінка Ділянкивиконана, то для обчислення податкових зобов’язань з Податку застосовується ставка – 1,5 відс. від її Оцінки.

Якщо довідка (витяг) про розмір Оцінки Ділянки відсутня – ставка Податку становить 3 відс. від добутку базової вартості одного квадратного метра земель міста Харкова, помноженої на коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо) (Кф), та на зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони) (Км2), за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Щодо питання 4

Кодекс визначає, що платники, які користуються пільгами з Податку, заділянки під наданими ними в оренду будівлями сплачують Податок назагальних підставах з урахуванням прибудинкової території. Вказана норма не поширюється на бюджетні установи, уразі надання ними будівель, споруд (їх частин) у тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування(п. 284.3 ст. 284 Кодексу).

Відповідно до пункту 1.5 додатка 2 до Рішення у разі надання в оренду земельних ділянок, окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, у тому числі зазначеними у пунктах 1.3 та 1.4, іншим суб’єктам, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється відповідно до пунктів 1.1 та 1.2 додатка 2 від нормативної грошової оцінки, визначеної з урахуванням застосування відповідного коефіцієнта функціонального використання цих площ.

Таким чином, у разі надання об’єктів нерухомого майна в оренду, право на пільгу у Підприємства буде скасовано.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).