Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства та керуючись статтею 52 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
Товариством за звітні (податкові) періоди_______ – _______ 2022 року, ____.___.2022 подало уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ) у зв’язку із виправленням самостійно виявлених помилок (далі – уточнюючий розрахунок), в яких задекларовано збільшення податкового кредиту, згідно наявних первинних (розрахункових) документів.
У____________ 2023 року Товариством, подано уточнюючі розрахунки на зменшення податкового кредиту по незареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податковим накладним.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
2.Яким чином здійснити повернення сум переплати ПДВ, що виникла на бюджетному рахунку?
Щодо питання 1
Правові основи функціонування СЕА ПДВ регулюються статтею 2001розділу V Кодексу, пунктами 33, 34 і 341 підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (далі – Порядок № 569).
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків визначено статтею 200 розділу V Кодексу.
Відповідно до пункту 200.1 статті 200 розділу VКодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені розділом V Кодексу.
Для перерахування податку до бюджету центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у СЕА ПДВ, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, звітний період та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у СЕА ПДВ, не пізніше останнього дня строку, встановленого Кодексом для самостійної сплати податкових зобов’язань, перераховує суми податку до бюджету (пункт 200.2 статті 200 розділу VКодексу).
Пунктом 20 Порядку № 569, зокрема передбачено, що у разі подання платниками податку уточнюючих розрахунків до податкових декларацій з податку за попередні звітні (податкові) періоди, за результатами яких зменшуються позитивні нарахування в межах залишку узгоджених податкових зобов’язань, не сплачених до бюджету, що обліковуються Казначейством до виконання в повному обсязі, ДПС надсилає Казначейству коригуючий реєстр. На підставі такого реєстру Казначейство уточнює інформацію, зазначену в раніше надісланих реєстрах.
За даними інформаційно-комунікаційних систем ДПС, відповідно до реєстру транзакцій в СЕА ПДВ, станом на дату надання відповіді на звернення,заборгованість на електронному рахунку Товариства складає_____грн.Перевірити зазначену інформацію платник може за допомогою ІКС «Електронний кабінет».
Щодо питання 2
Згідно з пунктом 2001.3 статті 2001розділу VКодексу платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН на суму податку (∑Накл), обчислену за такою формулою:
∑Накл = ∑НаклОтр + ∑Митн + ∑ПопРах + ∑Овердрафт - ∑НаклВид - ∑Відшкод - ∑Перевищ,
де åПопРах– загальна сума поповнення з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника - сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 розділу V Кодексу, зазначених у підпунктах «а» - «в» пункту 2001.2 статті 2001розділу V Кодексу.
Поповнення електронного рахунку платника в СЕА ПДВ за рахунок інших джерел нормами чинного законодавства не передбачено та, відповідно, не впливає на значення показника ∑ПопРах.
Згідно з пунктом 2001.4 статті 2001 розділу V Кодексу на електронний рахунок платника зараховуються кошти:
а) з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001розділу VКодексу;
б) з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;
в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;
г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.41статті 43 розділу ІІКодексу;
ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 розділу ІІКодексу в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з ПДВ або уточнюючому розрахунку.
Надміру сплачені грошові зобов’язання, відповідно до підпункту 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 розділу ІКодексу, це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Порядок і умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань визначено статтею 43 розділу ІІ Кодексу.
Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до статті 43 розділу ІІ Кодексу, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (пункт 43.1 стаття 43 розділу ІІ Кодексу).
Відповідно до пункту43.3 статті43 розділу ІІ Кодексу обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
У разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 розділу V Кодексу, пунктом 43.41 статті 43 розділу ІІ Кодексу визначено, що такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу ІІ Кодексу.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |