Державна податкова служба України за результатами розгляду запиту
…(далі – Підприємство)від … (вх. ДПС №… від …) про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні Підприємства, практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана зі складністю розуміння практичного застосування норм Закону Українивід 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13,зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.02.2016 за№ 220/28350 (далі – Положення№ 13), щодо використання реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО)не поєднаних або не з’єднаних з POS-терміналом.
Враховуючи викладене, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
Закон України № 265 є спеціальним законом, поширює свою дію на готівкові та безготівкові розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Відповідно до пункту 13 статті 1 Закону України від 30.06.2021 № 1591-ІХ «Про платіжні послуги» (далі – Закон № 1591) електронний платіжний засіб – це платіжний інструмент, реалізований на будь-якому носії, що містить в електронній формі дані, необхідні для ініціювання платіжної операції та/або здійснення інших операцій, визначених договором з емітентом.
Правові засади застосування реєстраторів РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом № 265 та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено статтею 3 Закону № 265.
Зокрема, форму та зміст розрахункового документа/електронного розрахункового документа визначено Положенням № 13.
Пунктом 2 розділу ІІ Положенням№ 13 визначено обов’язкові реквізити, які має містити фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі – фіскальний чек).
Як відповідь на питання 1 – 3 повідомляємо, що законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати платіжний POS-термінал з РРОпід час його застосування при проведені розрахунків з використанням електронних платіжних засобів (банківських платіжних карток). Таким чином, дозволяється проводити розрахунки через РРОта платіжний термінал (POS-термінал),які між собою не з’єднані або не поєднані.
У такому випадку, розрахунковий документ не буде містити інформацію про використання електронного платіжного засобу, зокрема, рядків 11-18 фіскального чека, а така інформація буде міститись у надрукованому сліпі (квитанції) безпосередньо друкованим пристроєм POS-терміналу.
Однаку випадку з’єднання або поєднання платіжного POS-терміналуз РРОрядки 11-18 фіскального чека мають бути заповненні, відповідно до пункту 4 розділу ІІ Положення № 13.
Щодо питання 4
У зв’язку з тим, що законодавством не встановлено обов’язок в обов’язковому порядку з’єднувати та/або поєднувати РРО з платіжним POS-терміналом, відсутня і відповідальність за використання РРО не з’єднаного або поєднаного з POS-терміналом.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |