Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо справляння плати за землю (далі – Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало, що є орендарем земельної ділянки комунальної власності, яка розташована на території м. Києві (далі – Ділянка).
Товариство, посилаючись на рішення Київської міської ради від 13.09.2022 № 5449/5490 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 09 грудня 2021 року № 3704/3745 «Про бюджет міста Києва на 2022 рік» (далі – Рішення), запитує щодо можливості уточнення податкових зобов’язань з Плати за період з 01.03.2022 по 31.12.2022 на підставі цього Рішення.
Згідно з Рішенням ставка орендної плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) за період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року становить у розмірі 0 відсотка.
Кодексом визначені повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків та зборів за правилами, встановленими Кодексом, зокрема сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та/або зборів, та про внесення змін до таких рішень (п. 12.3 ст. 12 Кодексу).
Отже внесення змін до рішень органів місцевого самоврядування, зокрема з місцевих податків і зборів, мають бути прийняті за правилами, встановленими Кодексом.
Зміни щодо встановлення з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року ставки Плати за земельні ділянки комунальної власності територіальної громади міста Києва (у відсотках від нормативної грошової оцінки) в розмірі 0 відс. не внесені до рішення Київської міської ради від 23.06.2011 № 242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. Києві», натомість такі зміни внесені у зазначене вище Рішення про бюджет.
Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, а розмір Плати встановлюється в договорі з урахуванням вимог, визначених п. 288.5 ст. 288 Кодексу.
Оскільки інформація щодо внесення змін до Договору з урахуванням вищевказаних змін відсутня, то враховуючи вимоги п. 288.5 ст. 288 Кодексу, у Товариства не виникає підстав щодо застосування ставки Плати за Ділянку в розмірі 0 відс., встановленої Рішенням.
Водночас зазначаємо, що відповідно до особливостей справляння Плати, передбачених п.п. 69.14 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу з урахуванням змін, внесених Законом України від 11.04.2023 № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно», за земельні ділянки, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, у 2022 році не нараховується та не сплачується Плата за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року.
Враховуючи викладене, за Ділянку, що розташована на території міста Києва (UA80000000000093317), яка включена з 24.02.2022 по 30.04.2022 до підрозділу 2 розділу І «Території активних бойових дій» Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (далі – Перелік), на Товариство поширюється особливий порядок справляння Плати, а саме у 2022 році Плата не нараховується та не сплачується за період з 01.03.2022 по 31.12.2022.
Нормами Кодексу передбачена можливість коригування податкових зобов’язань з Плати за 2022 рік шляхом подання уточнюючих розрахунків за земельнеі ділянки, що розташовані на територіях активних бойових дій або територіях тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначених підрозділом 2 розділу І та розділом ІІ Переліку.
Право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання з податків шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності встановлених ст. 102 Кодексу) визначено ст. 50 Кодексу.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема в частині строків розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, передбачених п. 52.1 ст. 52 Кодексу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |