Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення….щодо практичного застосування норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у зверненні просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1. Як діяти юридичній особі у випадку, якщо норми Кодексу дозволяють застосування Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт (далі – Звіт) в електронній формі, однак визначена порядком складання Звіту послідовність заповнення граф Звіту не дає можливості повноцінно реалізувати його складання в електронній формі?
2. Чи буде вважатись порушенням, якщо графа «Залишок унесений (перевитрата видана) в сумі» Звіту, що складається в електронній формі, не буде заповненою?
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.
Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого не включаються, зокрема кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно з п. 170.9 ст. 170 Кодексу (п.п. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Оподаткування суми надміру витрачених коштів / електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк, визначено п. 170.9 ст. 170 Кодексу, відповідно до 170.9.4 якого Звіт, складається та подається у строки, визначені п.п. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 Кодексу, платником податку (у паперовій або електронній формі (з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV«Про електронні документи та електронний документообіг»(далі – Закон № 851)та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII«Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155)) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, у разі:
а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Кодексу, з метою розрахунку суми податку;
б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).
У разі якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів / електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається.
Форма Звіту та Порядок його складаннязатверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2015 № 841, із змінами (далі – Порядок).
Відповідно до п. 5 Порядку Звіт складає безпосередньо працівник, якому було видано кошти. При цьому відповідно до Порядку працівник заповнює всі графи Звіту, крім: «Звіт перевірено», «Залишок унесений (перевитрата видана) в сумі __ грн, коп. касовий ордер / платіжна інструкція», кореспонденції рахунків бухгалтерського обліку, розрахунку суми утриманого податку за неповернуті суми надміру витрачених коштів / електронних грошей на відрядження або під звіт, які заповнюються особою, яка надала такі кошти / електронні гроші. Графу «Звіт затверджено» підписує керівник (уповноважена особа) / самозайнята особа.
Особи (керівник (уповноважена особа) / самозайнята особа, головний бухгалтер / особа, відповідальна за ведення бухгалтерського обліку), які засвідчують правильність складання / подання Звіту, здійснюють підписання Звіту шляхом накладання власноручного підпису або електронного підпису з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155.
Таким чином, положеннями Порядку визначено графи Звіту, які заповнюються працівником до моменту підпису керівником (уповноваженою особою) Звіту, а саме працівник зобов’язаний заповнити усі графи, визначені п. 5 Порядку, у тому числі «Залишок унесений (перевитрата видана) у сумі за касовим ордером». Порядок не визначає окремої процедури внесення даних після затвердження керівником або уповноваженою особою Звіту.
Оскільки Звіт подається виключно у випадках, визначених п.п. 170.9.4 п. 170.9 ст. 170 Кодексу, а саме у разі:
а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Кодексу, з метою розрахунку суми податку;
б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів), то Звіт з не заповненими працівником обов’язкових граф вважається помилковим і не може бути врахований як поданий.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |