Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо неможливості виконання податкових зобов’язань платником єдиного податку четвертої групи та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство у своєму зверненні повідомило, що є виробником сільськогосподарської продукції та перебуває на спрощеній системі оподаткування (на момент подання звернення).
У вересні 2022 року Товариством було подано до контролюючого органу заяву про неможливість виконання податкових обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, за результатами розгляду якої контролюючим органом прийнято рішення щодо неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов’язку (далі - Рішення).
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та переліків документів на підтвердження, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов'язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, та перелік документів на підтвердження» (далі – Наказ № 225).
Відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу платники податків, у тому числі щодо своєї філії або акцизного складу, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов'язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов'язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними податкових обов'язків щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, подання звітності, сплати податків і зборів протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків.
У разі неможливості виконання платником податків податкового обов’язку, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, платник податків подає до контролюючого органу не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов’язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, які передбачені Переліками документів, затвердженими Наказом № 225.
Вищезазначені правила застосовуються до платника податків, який станом на 06.09.2022 мали можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов’язків.
До платників податків, у яких після 06.09.2022 з’явилася можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов’язків, застосовуються такі правила: у разі відсутності у платника податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у визначені строки (не пізніше 30 вересня 2022 року), платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, передбачених Податковим кодексом України або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Розділом ІІ Наказу № 225 визначено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків податкових обов’язків та спосіб інформування контролюючих органів (далі - Порядок).
Платники податків подають до контролюючого органу заяву та документи в електронній формі шляхом надсилання через Електронний кабінет або у паперовій формі шляхом подання до контролюючого органу за місцем податкової адреси або будь-якого сервісного центру контролюючого органу, або надсилання поштою з повідомленням про вручення (пункт 8 розділу ІІ Порядку). За результатами розгляду поданих документів контролюючий орган приймає відповідне Рішення.
Виходячи з поданої Товариством заяви про неможливість виконання платником податків своїх податкових обов’язків, поданої до Головного управління ДПС у Чернігівській області 28.09.2022 за № 480-Ч та доповнення до неї від 26.10.2022 № 542-ч, контролюючим органом прийнято Рішення щодо неможливості виконання платником податків зазначених у заяві податкових обов’язків.
Зокрема, Товариством було повідомлено про неможливість виконання наступних податкових обов’язків: дотримання термінів сплати податків та зборів, в тому числі з податку на землю за період з 01.03.2022 по 30.09.2022; єдиного податку за 1, 2 та 3 квартали 2022 року; податку на нерухомість за 1, 2 та 3 квартали 2022 року; податку з доходів фізичних осіб, військового збору та єдиного соціального внеску, котрі, як зазначено у заяві платника, виплачуються по мірі можливості при виплаті заробітної плати (при наявності коштів на поточних рахунках).
Слід зазначити, що Рішення про можливість чи неможливість своєчасного виконання платником податкового обов’язку щодо дотримання сплати податків та зборів подання звітності, виконання інших обов’язків, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, приймається контролюючим органом за результатами розгляду всіх наданих підтверджуючих документів та підстав про такі обставини.
Контролюючий орган встановлює причинно-наслідковий зв'язок між обставинами непереборної сили (форс-мажорними обставинами), що сталися в результаті збройної агресії російської федерації, безпосереднім впливом таких обставин саме на такого платника та можливістю виконання ним податкового обов’язку станом на дату, на яку припадає граничний термін виконання такого обов’язку у кожному окремому, конкретному підході, окремому напрямку (податку, збору, платежу, об’єкту оподаткування, інше).
Тобто, при прийнятті Рішення про можливість чи неможливість своєчасного виконання платником податкового обов’язку, в тому числі і по окремому напрямку (податку, збору платежу, об’єкту оподаткування, інше), контролюючий орган враховує надані платником підтверджуючі документи та наявну податкову інформацію.
Одночасно повторний розгляд заяви платника не передбачено вимогами діючого законодавства.
Крім того, слід зазначити, що згідно даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС Товариство впродовж 2022-2023 років виконує свої податкові обов’язки, а саме: подає податкову звітність, реєструє податкові накладні у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, сплачує податкові платежі та систематично здійснює господарську діяльність в частині експортних операцій. Зазначені обставини свідчать про можливість платника своєчасного виконувати податкові обов’язки.
Додатково повідомляємо, що відповідно до підпункту 69.9 пункту 69 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючих органів до 01 серпня 2023 року зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |