X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.02.2024 р. № 903/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства, надіслане Головним управлінням ДПС у м. Києві, щодо справляння транспортного податку (далі – Податок), та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Товариство повідомило про придбання нового легкового автомобіля Toyota, моделі Land Cruiser 200, вартість придбання становила більше 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2020 року (1771125 грн), у Переліку легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком (далі – Перелік) у 2020 році, який розміщено на веб-сайті Мінекономіки, такий автомобіль відсутній. Товариство запитує, чи потрібно сплачувати Податок у 2020 році за такий автомобіль, чи потрібно сплачувати Податок за автомобілі, якщо вартість їх придбання становить більше ніж 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.

Згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Кодексу платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу).

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої  влади,  що  забезпечує  формування  та  реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.

Визначальною ознакою віднесення транспортного засобу до об’єкта оподаткування Податком є його присутність у Переліку.

Основним показником, на основі якого складається Перелік, є середньоринкова вартість автомобіля, при цьому у Переліку відсутня інформація щодо середньоринкової вартості включених до нього автомобілів.

Вартість придбання автомобіля не є ознакою віднесення транспортного засобу до об’єкта оподаткування Податком.

Методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 66 «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів» (далі – Методика).

Відповідно до п.13 Методики у разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономіки інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування Податком, Мінекономіки за зверненням, у тому числі, власника зазначеного легкового автомобіля визначає його середньоринкову вартість, доповнює Перелік такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.

Таким чином, для уточнення ознак об’єкта оподаткування Податком, зокрема в частині визначення середньоринкової вартості для власного автомобіля, Товариство має звернутися до Мінекономіки.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у т. ч. щодо термінів розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, визначених  пп. 52.1, 52.5 ст. 52 Кодексу. 

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).