X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.02.2024 р. № 820/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула зверненнявід(    )щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків повідомляє, щоперебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, тобто податковою адресою платника податків є тимчасово окупована територія України. З 2014 року податкова адреса платника податків не змінювалась.

У період з 01 січня 2012 року по 30 вересня 2016 року платник податків мав статус платника єдиного податку другої групи. З 01 жовтня 2016 року і до тепер є платником податків на загальних підставах.

З 2014 року господарська діяльність платником не здійснювалася, доходи не отримувалися, податкова звітність не подавалась. Станом на момент подачі запиту заборгованість (недоїмка) з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування(далі – єдиний внесок), згідно з відомостями з особистого кабінету платника податків становить (  ) гривень.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1.Чи нараховується штраф та пеня, передбачені положеннями ст. 25 Закону Українивід08липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) за несвоєчасну сплату єдиного внеску для фізичної особи – підприємця, якщо податкова адреса, станом на 27 квітня 2014 року (набуття чинності Закону України від 15 квітня 2014 року № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі – Закон № 1207) знаходилась та знаходиться і нині у м. Донецьк, у разі якщо така фізична особа – підприємець повністю сплатить заборгованість з єдиного внеску, що була обрахована за ІІ квартал 2014 року та обліковується в особистому кабінеті платника податків станом на сьогоднішній день?

2. Якщо штраф буде нарахований, то чи буде застосовано штраф у розмірі 10відс. до заборгованості з єдиного внеску, яка була розрахована за період з 01 січня 2015 року, а після цієї дати 20 відсотків?

3. Чи підлягає списанню, анулюванню, скасуванню податковим органом нараховані штраф та пеня, передбачені ст. 25 Закону № 2464, з урахуванням п. 93розділу VIII Закону № 2464?

4. Чи передбачає положення п. 93 розділу VIII Закону № 2464 (в чинній редакції) звільнення від відповідальності (незастосування штрафу, пені в силу приписів ст. 25 Закону № 2464) за невчасну (несвоєчасну) сплату єдиного внеску, починаючи з ІІ кварталу 2014 року для фізичної особи – підприємця, податкова адреса якого знаходилась та знаходиться у м. Донецьк?

5. Чи означає, що вимога про сплату заборгованості (недоїмки) з єдиного внеску, що опубліковується у фізичної особи – підприємця Гресько Тетяни з ІІ кварталу 2014 року в силу приписів п. 93 розділу VIII Закону № 2464 (платники єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України мають право на добровільну сплату єдиного внеску, передбаченого Законом № 2464) не приймається , оскільки сплата єдиного внеску для таких платників є добровільною, і відповідно така недоїмка не стягується в примусовому порядку, а штрафні санкції не застосовуються, навіть якщо заборгованість буде сплачена?

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон № 2464.

Дія Закону № 2464 поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску.

Відповідно до п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є, зокрема, фізичні особи – підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.

Згідно з п. 3 частини першої ст. 7 Закону № 2464 єдиний внесок для платників, зазначених у п. 4 частини першої ст. 4 Закону № 2464, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

Ставка єдиного внеску для зазначеної категорій платників становить 22 відс. до бази нарахування єдиного внеску (частина п'ята ст. 8 Закону № 2464).

Платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску (п. 1 частини другої ст. 6 Закону № 2464).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом № 2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частиною одинадцятою ст. 9 Закону № 2464).

Водночас тимчасово на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України від 15 квітня 2014 року № 1207-VII «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»:

зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норм ст. ст. 25 і 26 Закону № 2464;

платники єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України звільняються від виконання обов'язків, визначених ст. 6. Закону № 2464.

Платники єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України мають право на добровільну сплату єдиного внеску, передбаченого Законом № 2464, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. 93 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464).

Враховуючи зазначене, Закон № 2464 (в редакції, що діяла до 14.01.2020) не скасовував обов’язків для платника єдиного внеску, а надавав можливість на період антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

Разом з тим, Законом України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» до Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон № 1669), зокрема, скасовані положення Закону № 1669 щодо звільнення платників єдиного внеску від виконання обов’язків, передбачених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, а також щодо списання недоїмки з єдиного внеску.

Верховною Радою України 14.01.2020 прийнято Закон України № 440-ІХ «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України у зв’язку з проведенням адміністративної реформи» (набрав чинності 13.02.2020), п.п. «у» п.п. 83 п. 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» якого зазначений вище п. 94 із Закону № 2464 виключено.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.