X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.02.2024 р. № 866/ІПК/26-15-04-04-07

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення щодо особливостей застосування норм пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ, повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство планує здійснювати виробництво безпілотних літальних апаратів (код згідно з УКТ ЗЕД 8806) (далі – Продукція) та постачання такої Продукції суб’єктам, що забезпечують безпеку та оборону України, а також благодійному фонду, який на підставі трьохстороннього договору надалі передаватиме зазначену Продукцію суб’єктам, що забезпечують безпеку та оборону України.

Крім того, Товариство планує здійснювати ремонт обладнання та постачання (продаж) на митній території України матеріалів, комплектуючих запчастин, іншого обладнання, що класифікуються за кодом згідно з УКТ ЗЕД 8807.

Матеріали, комплектуючі, запчастини для виробництва Продукції  Товариство планує придбавати за межами митної території України. 

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1) чи виникатимуть у Товариства податкові зобов’язання з ПДВ при здійсненні реалізації (продажу) Продукції благодійним фондам, іншим юридичним особам, фізичним особам – підприємцям?;

2) чи потрібно Товариству отримувати від покупців документи, які підтверджують, що кінцевим споживачем Продукції є суб’єкти, що забезпечують безпеку та оборону України і якщо так, то які саме документи?;

3) чи має право Товариство здійснювати постачання (продаж, передачу)  ввезених на митну територію України без сплати ПДВ матеріалів, комплектуючих, запчастин іншим підприємствам, благодійним фондам із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ, чи використання таких імпортованих матеріалів, комплектуючих, запчастин можливо виключно для виробництва (ремонту) Продукції?  

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Статтею 5 розділу І ПКУ визначено, що поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу І ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Згідно з пунктами 2, 10, 17, 28 та 29 частини першої статті 1 розділу І Закону України від 17 липня 2020 року № 808-ІХ «Про оборонні закупівлі» (далі - Закон № 808):

виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець державного контракту (договору) - суб'єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності або іноземний суб'єкт господарювання (інша іноземна юридична особа) чи об'єднання юридичних осіб, з якими укладено державний контракт (договір) за результатами проведення закупівель, визначених Законом № 808;

державні замовники у сфері оборони (далі - державні замовники) - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України;

державний контракт (договір) (далі - державний контракт (договір)) - угода, укладена у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

співвиконавці/субпідрядники - суб'єкти господарювання незалежно від їх форми власності, іноземні суб'єкти господарювання, які залучаються виконавцями державних контрактів (договорів) на підставі договорів, у тому числі зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання укладених із державним замовником державних контрактів (договорів);

товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби з

розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв'язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп'ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими в абзацах «а» - «л» підпункту 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, у тому числі, що класифікуються за такими товарними позиціями: 8806; 8807 (тільки для частини для безпілотних літальних апаратів).

Підпунктом 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, у тому числі безпілотних літальних апаратів без озброєння та їх частин, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8807 згідно з УКТ ЗЕД, кінцевим отримувачем яких відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші військові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів України, інші суб'єкти, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації проти України, підприємства, які є виконавцями (співвиконавцями) державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ГУ ДПС у м. Києві повідомляє.

Режим звільнення від оподаткування ПДВ застосовується до відповідних операцій, а не до суб’єктів господарювання.

Щодо питання 1

Якщо Продукція належить до товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 808, а Товариство є виконавцем або співвиконавцем у розумінні норм Закону № 808 і здійснює постачання Продукції у межах державного контракту, то такі операції Товариства підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ згідно з підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Якщо кінцевим отримувачем Продукції відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами відповідного договору визначено суб’єктів, перерахованих у такому підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, то операції Товариства з постачання Продукції підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ згідно з таким підпунктом ПКУ.

У разі невідповідності вимогам, визначеним ПКУ та Законом № 808, такі операції Товариства підлягатимуть оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку з нарахуванням податкових зобов’язань з ПДВ за відповідною ставкою.

Щодо питання 2

Питання господарських взаємовідносин між суб’єктами господарювання, в тому числі порядок обміну документами між ними, не належить до компетенції ГУ ДПС у м. Києві.

Умови, при дотриманні яких застосовується режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктами 4 і 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, визначені у такому пункті ПКУ.

Нормами ПКУ не передбачено інших документів, що визначають кінцевого споживача товарів, крім тих, що зазначені у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Водночас, правомірність застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, у тому числі визначеного підпунктами 4 і 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених ПКУ.

Щодо питання 3

Оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів на митній території України здійснюється незалежно від умов, за яких здійснювалось їх придбання чи ввезення на митну територію України. 

Таким чином, операції Товариства з постачання підприємствам, благодійним фондам на митній території України товарів, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ за умови, що кінцевим отримувачем таких товарів відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено осіб, зазначених у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Разом з цим ГУ ДПС у м. Києві інформує, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у                                            зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом договорів, первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).