X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.02.2024 р. № 955/ІПК/26-15-04-04-07

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення щодо окремих питань, пов’язаних з постачанням вантажних транспортних засобів, та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, у листопаді 2022 року за результатами відкритих торгів між Товариством та Установою було укладено договір про закупівлю Установою за бюджетні кошти великовантажних мототранспортних засобів за ДК 021:2015-34140000-0 (Пожежний автопідйомник РТМ-44D) (далі – Товар).

Для виконання вказаного договору Товар було придбано Товариством у підприємства – нерезидента. При ввезенні на митну територію України та оформленні митної декларації Товар класифіковано за кодом УКТ ЗЕД 8705 30 00 10.

При розмитненні Товару та його постачанні (реалізації) Установі було застосовано ставку ПДВ у розмірі 20 відсотків.

Згідно з детальним технічним описом Товару, який наведено у додатку до договору про закупівлю, копія якого додається до звернення, пожежний автопідйомник РТМ-44D використовується виключно в цілях рятування людей на висотах, під час гасіння пожеж та рятувальних робіт; перелік стандартного обладнання не передбачає оснащення / комплектацію Товару легкою чи з’ємною бронею.

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1) Чи відноситься вказаний Товар до транспортних засобів, що не використовуються в оборонних цілях, не мають легку броню та не обладнані з’ємною бронею?

2) Чи правомірне застосування Товариством ставки ПДВ у розмірі 20 відсотків при здійсненні операцій з реалізації Товару кінцевому споживачу?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України від 17 липня 2020 року        № 808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон № 808).

Згідно з пунктами 2, 10, 17, 28 та 29 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808:

виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець державного контракту (договору) - суб’єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності або іноземний суб’єкт господарювання (інша іноземна юридична особа) чи об’єднання юридичних осіб, з якими укладено державний контракт (договір) за результатами проведення закупівель, визначених Законом № 808;

державні замовники у сфері оборони (далі - державні замовники) - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України;

державний контракт (договір) - угода, укладена у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

співвиконавці/субпідрядники - суб’єкти господарювання незалежно від їх форми власності, іноземні суб’єкти господарювання, які залучаються виконавцями державних контрактів (договорів) на підставі договорів, у тому числі зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання укладених із державним замовником державних контрактів (договорів);

товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв’язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп’ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Підпунктом 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону № 808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими в абзацах «а» - «л» підпункту 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, зокрема, за товарними позиціями 8702 - 8705 (тільки для автомобілів спеціального призначення, радіолокаційних станцій та причепів до них, що класифікуються у товарній позиції 8716 згідно з УКТ ЗЕД, мобільних ремонтних майстерень, які використовуються в оборонних цілях; пасажирських та вантажних автомобілів звичайного типу, що використовуються в оборонних цілях та мають легку броню або обладнані з’ємною бронею).

У разі здійснення операцій, звільнених від оподаткування ПДВ відповідно до підпунктів 4 і 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ (в частині постачання товарів за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель), положення пункту 198.5 статті 198 та статті 199 розділу V ПКУ не застосовуються щодо таких операцій.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ГУ ДПС у м. Києві повідомляє.

Щодо питань 1 та 2

Якщо транспортні засоби за своєю фактичною сутністю належать до категорії товарів оборонного призначення, які класифікуються за товарними позиціями УКТ ЗЕД, перерахованими у підпункті 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ (з урахуванням визначених у вказаному підпункті ПКУ обмежень), та при цьому постачальник таких транспортних засобів у розумінні норм Закону № 808 є виконавцем (співвиконавцем) державного контракту (договору), у межах якого постачає  державному замовнику на митній території України такі транспортні засоби, то вказана операція підлягає звільненню від оподаткування ПДВ.

У разі недотримання зазначених умов, така операція підлягає оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

Щодо питання стосовно класифікації транспортного засобу, що постачає Товариство, слід зазначити, що вказане питання не належить до компетенції ГУ ДПС у м. Києві.

Для цілей визначення належності зазначеного у зверненні Товару до того чи іншого виду товарів (транспортних засобів, що не використовуються в оборонних цілях, не мають легку броню та не обладнані з’ємною бронею), визначення коду згідно з УКТ ЗЕД, за яким класифікується такий Товар, ГУ ДПС у м. Києві рекомендує звернутися до Торгово-промислової палати України або її регіональних відділень.

Достовірність нарахування платником податкових зобов’язань з ПДВ, у тому числі правомірність застосування відповідної ставки податку за тією чи іншою операцією з постачання товарів/ послуг може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).