X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ХАРКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.02.2024 р. № 1004/ІПК/20-40-04-03-09

Головне управління ДПС у Харківській області розглянуло звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства щодо практичного застосування норм податкового законодавства під час виконання господарської діяльності в описаній у зверненні ситуації та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Товариство повідомило, що є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та просить надати роз’яснення з наступних питань:

  1. Чи можливо станом на сьогодні внести дані про знищення та пошкодження нежитлової нерухомості до Реєстру майна?
  2. У разі можливості внесення даних, то яким чином вони вносяться та до якого органу звертатися з цього питання?
  3. Як скористатися пільгами щодо несплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за знищені та пошкоджені об'єкти нежитлової нерухомості Товариства протягом за 2023 та подальші податкові (звітні) періоди у разі відсутності механізму або процедури внесення даних про знищення та пошкодження нежитлової нерухомості до Реєстру майна?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).

Оскільки у зверненні відсутня достатня інформація для надання вичерпної відповіді по суті порушеного питання, відповідь надається виходячи із загальних вимог чинного законодавства.

На період дії воєнного стану на території України справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, здійснюється з урахуванням положень підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно якого підставою для обчислення податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості що були пошкоджені або знищені є, зокрема, дані Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України (далі – Реєстр майна).

На теперішній час Порядок ведення Реєстру майна затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2023 № 624 «Деякі питання забезпечення функціонування Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України» (далі Порядок).

Згідно пункту 4 Порядку Міністерству цифрової трансформації необхідно забезпечитипротягом чотирьох місяців з дня набрання чинності цієї постанови технічну можливість збору та передачі держателю Реєстру пошкодженого та знищеного майна заяв про надання компенсації засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія);

Відповідно пункту5 Порядку Міністерству цифрової трансформації та Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури протягом двох місяців з дня набрання чинності цієї постановинеобхідно забезпечити технічну можливість електронної інформаційної взаємодії між Єдиним державним веб-порталом відкритих даних та Реєстром пошкодженого та знищеного майна для оприлюднення встановлених наборів даних.

Пунктом 11 Порядку передбачено рекомендувати органам місцевого самоврядування забезпечення внесення до Реєстру пошкодженого та знищеного майна відомостей:

щодо пошкоджених та знищених об'єктів нерухомого майна;

щодо власників нерухомого майна;

З огляду на наведене, питання наповнення Реєстру майна знаходиться поза межами компетенції органів ДПС. Забезпечення технічної можливостіелектронної інформаційної взаємодії між Порталом Дія та Реєстром пошкодженого та знищеного майна для оприлюднення встановлених наборів даних є компетенцією Міністерства цифрової трансформації.

Водночас зазначаємо, що особливості справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у період до моменту припинення або скасування воєнного стану визначеного підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ не є податковою пільгою. 

Разом з тим підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що у частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:

1) встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;

2) звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

До таких рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 тапункту 4.5 статті 4, підпункту 12.3.3,12.3.4і12.3.7пункту 12.3,підпункту 12.4.3пункту 12.4 тапункту 12.5статті 12 ПКУ таЗакону України«Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (підпункт 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Отже стосовно внесення даних про знищення та пошкодження нежитлової нерухомості до Реєстру та з питання звільнення від оподаткування або зменшення ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, Вам доцільно звернутися до Харківської міської ради.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).