Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо підстав зупинки реєстрації податкової накладної та права складати податкову накладну в якій зазначається товар у споживчій тарі ємністю 5 л (включно) з кодом УКТ ЗЕД 3811900000 без реєстрації платником акцизного податку та без ліцензії на право оптової торгівлі пальним, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариство здійснює придбання товару у вітчизняних постачальників для його подальшого продажу на митній території України. Товариство не є платником акцизного податку з реалізації пального, однак Товариство отримує від постачальників, які також не є платниками акцизного податку, товар – різноманітну автомобільну хімічну продукцію зі вмістом нафти або нафтопродуктів за кодом УКТ ЗЕД 3811900000 у ємностях 2,4 л або 5 л. У подальшому Товариство здійснює реалізацію цього товару покупцям в споживчій тарі ємністю в асортименті до 5 л та виникають проблеми, пов’язані з зупинкою реєстрації податкових накладних, які містять код УКТ ЗЕД 3811900000 та, відповідно, опис номенклатури в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр).
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати роз’яснення з таких питань:
1. Зважаючи на вищевикладене на якій підставі зупинена реєстрація податкової накладної № 9 від 01.02.2021 в Реєстрі та яким чином її можливо зареєструвати?
2. Якщо Товариство не зареєстровано платником акцизного податку і не має ліцензії на право оптової торгівлі пальним чи має право складати податкову накладну в якій зазначається товар у споживчій тарі ємністю до 5 л (включно) з кодом УКТ ЗЕД 3811900000?
3. Який у подальшому алгоритм реєстрації виданих податкових накладних та розрахунків коригування до них, які містять УКТ ЗЕД 3811900000?
Щодо питання 1.
Пунктом 201.16 статті 201 Кодексу визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (у редакції від 11.12.2019), затверджено, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок зупинення).
Відповідно до пункту 4 Порядку зупинення у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку зупинення визначено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/ розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1 до Порядку зупинення), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2 до Порядку зупинення).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку зупинення).
Згідно з пунктом 7 Порядку зупинення у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 11 Порядку зупинення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – Квитанція) зазначаються, зокрема, критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Отже, згідно з Квитанцією № 9033959896 від 23.02.2021 податкова накладна № 9 від 01.02.2021 зупинена по причині відповідності пункту 3 Критеріїв ризиковості операцій, який передбачає відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб’єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/ розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТ ЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (у редакції від 12.12.2019), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок прийняття рішень).
Згідно з пунктом 3 Порядку прийняття рішень комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Відповідно до пункту 4 Порядку прийняття рішень у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Щодо питання 2 – 3.
Правові основи оподаткування податком на додану вартість встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Кодексу на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Реєстрі у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.7 статті 201 Кодексу визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Реєстрі та надати покупцю за його вимогою.
Враховуючи вищевикладене, суб’єкти господарювання зобов’язані складати та реєструвати податкові накладні, у терміни встановлені Кодексом, незалежно від наявності ліцензії на право оптової торгівлі пальним та реєстрації платником акцизного податку.
Згідно з пунктом 12 Порядку зупинення платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5 до Порядку зупинення).
Пунктом 13 Порядку зупинення визначено, що у таблиці даних платника податку зазначаються:
види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 15 – 16 Порядку зупинення визначено, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після її отримання та приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6 до Порядку зупинення).
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |