X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДОНЕЦЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.06.2017 р. № 633/ІПК/05-99-12-04-14



Про надання уточнюючої податкової декларації з орендної плати

ГУ ДФС у Донецькій області розглянуло лист Товариства щодо надання уточнюючої податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки, та, керуючись ст.. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Товариство просить надати роз’яснення щодо права надати уточнюючу податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки, що розташовані на території проведення антитерористичної операції, в якій податкове зобов’язання буде зменшено, з урахуванням положень ст. 6 Закону України від 12 вересня 2014 року №1669-VII "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" (далі - Закон №1669). При цьому Товариство не зазначило місцезнаходження земельної ділянки.

Щодо права подати уточнюючу податкову декларацію

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 Кодексу у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Щодо дії статті 6 Закону №1669

З 15.10.2014 набрав чинності Закон № 1669, яким визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що проводять діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у цій зоні або переселилися з неї під час її проведення.

Згідно зі ст. 6 Закону № 1669 під час антитерористичної операції суб’єкти господарювання, які провадять діяльність на території проведення антитерористичної операції, звільняються від сплати за користування земельними ділянками державної та комунальної власності.

Державна фіскальна служба України зауважує, що Закон № 1669 не є законом із питань оподаткування або внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), таким чином, його положення суперечать нормам п. 2.1 ст. 2 та п. 7.3 ст. 7 Кодексу щодо визначення, у тому числі й зміни основних елементів податків.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема плати за землю, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14 ст. 14 Кодексу).

Чинний з 15.04.2017 порядок оподаткування об’єктів оподаткування, що розташовані на тимчасово окупованій території та/або на території населених пунктів, які розташовані на лінії зіткнення, встановлено п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу в редакції Закону України від 23 березня 2017 року № 1989-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» (далі -Порядок).

У абзацах першому та другому п.п. 38.7 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу встановлено, що не нараховується та не сплачується у період з 14.04.2014 по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності):

за земельні ділянки, що розташовані на тимчасово окупованій .території;

за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), що розташовані на території населених пунктів на лінії зіткнення.

Відповідно до п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу визначено, що:

тимчасово окупована територія - територія окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, визначена відповідно до Постанови Верховної Ради України «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, визначається Кабінетом Міністрів України;

територія населених пунктів на лінії зіткнення — територія населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, перелік яких визначений Кабінетом Міністрів України.

Переліки зазначених вище територій затвердженні розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р (із змінами), проте м. Маріуполь не внесено до зазначених переліків.

Отже, Товариство відповідно до п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень Кодексу за земельні ділянки, надані в оренду не звільняється від сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Водночас зазначаємо, що відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов’язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов’язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (сг. 15 Закону України «Про оренду землі»).

Кодексом встановлено тільки порядок оподаткування орендованих земельних ділянок державної і комунальної власності. Звільнення від оподаткування орендованих земельних ділянок державної і комунальної власності Кодексом не передбачено.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.