Державна податкова служба Українирозглянула звернення ДП «»» (далі – ДП) щодокоригування фінансового результату до оподаткування по операціях з безоплатної передачі інформаційної системи іншому державному підприємству, яке не є пов’язаною особою з ДПта, керуючись ст. 52Податкового кодексу України (далі – Кодекс)в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, ДП є унітарним державним підприємством та платником податку на прибуток на загальних підставах.
ДП є отримувачем бюджетних коштів. На виконання бюджетних програм 6641150 (у 2021 р.) та 6641020 (у 2022 р.) було придбано за рахунок цільового фінансування, введено в експлуатацію та модернізовано нематеріальний актив, який використовується в господарській діяльності підприємства – інформаційну систему, що у 2023 році продовжує амортизуватись як у бухгалтерському та і в податковому обліку.
Майно ДП є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання.
Пунктом 11.1 статуту ДП визначено, що уповноважений орган управління (Адміністрація «»), відповідно до покладених на нього завдань здійснює повноваження щодо реалізації прав держави як власника майна, переданого ДП, пов’язаних з володінням, користуванням і розповсюдження ним у межах, визначених законодавством, з метою задоволення державних і суспільних потреб.
Зазначеним платником податків розглядається можливість проведення операцій з безоплатної передачі об’єкта права державної власності відповідно до норм Закону України від 21 вересня 2006 року № 185-V «Про управління об'єктами державної власності» та Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року № 1482 зі змінами та доповненнями (далі – Положення № 1482).
ТОВ просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання:
чи виникають податкові різниці при безоплатній передачі інформаційної системи іншому державному підприємству (платнику податку на прибуток), який не є пов’язаною особою із ДП (у підприємств різні органи управління), окрім різниць передбачених ст. 138 Кодексу?
Перш за все зауважимо, що оскільки відповідно до п.п. 191.1.28 п. 191.1 ст. 191 Кодексу до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи, питання визначення правових підстав та порядку безоплатного передання об’єктів права державної власності не належать до компетенції ДПС.
Відповідно до частини першої ст. 136 Господарського Кодексу України (далі – ГКУ) право господарського відання є речовим правом суб'єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законами.
Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб'єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства (частина друга ст. 136 ГКУ).
При цьому повідомляємо, що правові основи управління об'єктами державної власності відповідно до Конституції України визначає Закон України від 21 вересня 2006 року № 185-V «Про управління об'єктами державної власності» (зі змінами та доповненнями).
Порядок безоплатної передачі об'єктів права державної власності із сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, об'єднань підприємств, яким делеговано функції з управління майном підприємств і організацій, заснованих на державній власності, Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано у безоплатне користування, до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій визначає Положення № 1482 (п. 1 Положення № 1482).
Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Відповідно до п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) особам, що не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), платникам податку, які є пов’язаними особами (у разі якщо отримувачем фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) задекларовано від’ємне значення об’єкта оподаткування за податковий (звітний) рік, що передує року, в якому отримано таку безповоротну фінансову допомогу (безоплатно надані товари, роботи, послуги), за умови що така допомога була врахована у складі витрат при визначенні фінансового результату до оподаткування), та платникам податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX Кодексу, крім безповоротної фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг), перерахованої неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, для яких застосовується положення підпункту 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.
Отже, оскільки нематеріальний актив (інформаційні системи) належить державі і право власності на нього до ДП не переходило (закріплено за ним на праві господарського відання), то у разібезоплатної передачітакого нематеріального активу на користь іншого державного підприємства (платника податку на прибуток), яке не єпов’язаною особою з ДП, ДП не проводить коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, визначені п.п. 140.5.10 п. 140.5 ст. 140 Кодексу по зазначеній операції.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |