X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.03.2024 р. № 1229/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення Приватного підприємства (далі – Підприємство), надіслане Головним управлінням ДПС у Львівській області листом від…, щодо отримання індивідуальної податкової консультації з плати за землю та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Підприємство поінформувало, що має у власності нерухоме майно (окремі нежитлові приміщення у будівлі), розташоване на земельній ділянці, яка не є сформованою та відведеною, відомості про яку в Державному земельному кадастрі відсутні (далі – Ділянка). Підприємство у 2019-2021 роках сплачувало плату за землю, проте вважає, що згідно з Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» має сплачувати плату за землюз 01.01.2022 року.

Підприємство, посилаючись на чинне законодавство, просить надати роз’яснення з наступних питань:

1) які дії необхідно вчинити для зарахування суми переплати з плати за землю за 2019-2021 роки в рахунок платежів за2022 рік;

2) чи необхідно подати уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2019-2021 роки для зарахування суми переплати;

3) чи зобов’язане Підприємство сплачувати у 2022 році плату за землю, базою оподаткування якоїє середня нормативна грошова оцінка земель м. Львова (423,10 грн. за 1 кв. м без врахування індексації) за ставкою 1 відс. за Ділянку.

Питання 1.Порядок та умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань визначено ст. 43 Кодексу.

Зокрема, платник податків подає заяву про повернення та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів тощо (п. 43.4 ст. 43 Кодексу).

Питання 2.До підстав виникнення у платників податків обов’язку з нарахування податкових зобов’язань з плати за землю віднесено, зокрема дані Державного земельного кадастру, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю) (п. 286.1 ст. 286 Кодексу).

Згідно з п. 287.1 ст. 287 Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Слід зауважити, що за земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території (п. 286.6 ст. 286 Кодексу).

ОскількиДілянка не сформована як об’єкт цивільних прав у розумінні ст. 79 ¹ Земельного кодексу України, тому питання оформлення права власності та/або право користування Ділянкою (її часткою) має бути реалізованим на підставі норм земельного законодавства.

З наведених норм вбачається, що Підприємство, нерухоме майно якого розташоване на Ділянці, права на яку не оформлені, не можна вважати платником плати за землю в розумінні ст. 269 Кодексу до моменту виникнення відповідних прав на Ділянку (її частину).

Питання 3.Кодексом встановлено, що для визначення бази оподаткування платник при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подає витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Оцінка) довідку (витяг) про розмір Оцінки (далі – Витяг), а надалі такий Витяг подається у разі затвердження нової Оцінки (п. 286.2 ст.286 Кодексу).

Пунктом 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1147«Про затвердження Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» (далі – Методика) передбачено, що технічна документація з Оцінки є чинною до початку застосування рішення відповідного органу місцевого самоврядування про затвердження нової технічної документації з Оцінки.

Таким чином, при нарахуванні податкових зобов’язань з плати за землю платники мають застосовувати Витяг з Оцінки, сформований згідно з Методикою, з урахуванням коефіцієнтів індексації, визначених відповідно до порядку, встановленого розд. XII Кодексу (п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Кодексу).

Ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку встановлюють органи місцевого самоврядування у своїх рішеннях з урахуванням меж ставок, визначених Кодексом (п.п. 12.4.1 п. 12.4 ст. 12, п. 284.1 ст. 284 Кодексу).

З питання правомірного застосування ставки земельного податку у розмірі 1  відс. Оцінкипри обчисленні податкових зобов’язань з плати за землюза 2022 рік Підприємство має звернутися за роз’ясненням до Львівської міської ради – власника Ділянки.

Звертаємо увагу, що у період дії воєнного стану в України згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема в частині строків розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, передбачених п. 52.1 ст.52 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.