X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.03.2024 р. № 1138/ІПК/26-15-04-05-07

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення Акціонерного товариства «Банк «________» (далі – Банк)щодо застосування окремих норм податкового законодавствата, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755–VI (із змінами і доповненнями) (далі – Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

У  Банкавиникло питання щодо коригування фінансового результату до оподаткування у разі надання благодійної допомоги шляхом перерахування коштіввідповідно до ініціативи Президента України Володимира Зеленського UNITED 24 на підтримку України.

Банк просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Чи підлягає коригуванню фінансовий результат до оподаткування на підставі підпункту140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу у разі надання Банком благодійної допомоги шляхом перерахування коштів відповідно до ініціативиПрезидента України Володимира Зеленського UNITED 24 на підтримку України?

Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств, як встановлено підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу, є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до

оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.

Згідно з вимогами абзацу першого підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується платником податку на прибуток на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення підпункту 140.5.14 Кодексу), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Водночас тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

Так, відповідно до підпункту 69.6 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу коригування, встановлені підпунктом 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу, не проводяться щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, сум коштів, перерахованих на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.

На офіційному вебсайті фандрейзингової платформи UNITED 24 (https://u24.gov.ua) повідомлено, що UNITED 24 – ініціатива Президента України Володимира Зеленського.

Завдання фандрейзингової платформи UNITED 24 – стати головним вікном для збору пожертв на підтримку України.

Усі кошти надходять на рахунки Національного банку України та спрямовуються профільними міністерствами на головні потреби за напрямами фандрейзингової платформи UNITED 24.

Отже, різниці, визначені  підпунктом 140.5.9  пункту 140.5 статті 140 Кодексу, у платника податку не виникають за операціями з добровільного перерахування сум коштів в період воєнного стану на користь профільних міністерств України шляхом перерахування сум коштів на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів, зокрема при підтриманні ініціативи Президента України Володимира Зеленського UNITED 24 за напрямами фандрейзингової платформи UNITED 24.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).