X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.03.2024 р. № 1486/ІПК/99-00-07-04-01 ІПК

Державна податкова служба України у зв’язку із надходженням зверненнятоваристваз обмеженою відповідальністю (далі – Товариство)щодо надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до зверненняТовариство здійснює діяльність щодо роздрібного продажу товару за допомогоюмережі Інтернет. Товар реалізовуватиметься на сайті Товариства. Реалізація відбуватиметься удва етапи. Перший етап – заказ орієнтовного переліку товару та передоплата частини коштів занього. Другий етап – формування остаточного переліку товарів за погодженням покупця,сплата залишку грошових коштів, видача розрахункового документа та видача товару.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків за товари (послуги) Товариство звернулось до податкового органу із наступними запитаннями:

1. Чи потрібно Товариству у попередньому фіскальному чеку на авансуванняпридбання алкогольних напоїв зазначати штриховий код марки акцизного податку? Чибуде вважатися порушенням законодавства не зазначення штрихового коду маркиакцизного податку у попередньому фіскальному чеку на авансування придбанняалкогольних напоїв?

 

2. Чи може Товариство видавати попередній фіскальний чек на авансуванняпридбання алкогольних напоїв у час доби, у яку діє заборона щодо продажуалкогольних напоїв? Чи буде вважатися порушенням законодавства видачапопереднього фіскальний чек на авансування придбання алкогольних напоїв у час доби,у яку діє заборона щодо продажу алкогольних напоїв?

Щодо питання 1

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Законом № 265 визначено, що встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Відповідно до пункту 2 статті 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Отже, пункт 2 статті 3 Закону № 265 прямо вказує на необхідність застосування РРО/ПРРО суб’єктами господарювання та видачі покупцеві фіскального чеку у разі приймання оплати за товари у мережі Інтернет.

Зазначене також підтверджується висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 16.04.2021 по справі № 520/7835/19.

Враховуючи зазначене, з урахування наведених Товариством фактичних обставин, як відповідь на питання 1 повідомляємо, що у наданій Товариству індивідуальній податковій консультаціївід 13.02.2024 № 722/ІПК/99-00-07-04-01, приклад фіскалізації операцій із приймання авансових платежів за товарихоч і є таким, що максимально відповідає вимогам законодавства, водночас, він також є примірним (рекомендованим), а тому Товариствоможе також вказати, що це «аванс за договором …» чи «аванс за замовленням …» чи напрацювати власні варіанти.

Поряд із цим слід зауважити, що зазначення у фіскальних касових чеках коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями вимагається виключно під час фізичного відпуску алкогольних напоїв.

Щодо питання 2

Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу реалізація підакцизних товарів (продукції) – це будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.

Відповідно до підпункту 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 Кодексу продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів. Не вважаються продажем товарів операції з надання товарів у межах договорів комісії (консигнації), поруки, схову (відповідального зберігання), доручення, довірчого управління, оперативного лізингу (оренди), інших цивільно-правових договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари.

Враховуючи зазначене, з урахування наведених Товариством фактичних обставин, як відповідь на питання 2 повідомляємо, що самі пособі операції з приймання суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі авансових платежів за алкогольні напої у межах договорів, які не передбачають передачі прав власності на такі товари не вважається реалізацією підакцизних товарів.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.