X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.03.2024 р. № 1613/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення … щодо практичного застосування норм чинного законодавства і в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до інформації, наведеної у зверненні, платник податків є податковим резидентом України та володіє частками в іноземних компаніях, які відповідно до положень статті 392Кодексу визнаються іноземними контрольованими компаніями.

Платник просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1. В разі звільнення від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії, на підставі пункту 392.4 статті 392 Кодексу – чи потрібно визначати доходи і витрати контрольованої іноземної компанії із застосуванням вимог, передбачених підпунктом 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу?

2. У ситуації коли контрольована іноземна компанія відповідає вимогам, встановленими положеннями пункту 392.4 статті 392 Кодексу, прибуток такоїконтрольованої іноземної компанії звільняється від оподаткування. І відповідно, контролююча особа звільняється від обов’язку розраховувати скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії на підставі підпункту 392.4.3 пункту 392.4 статті 392 Кодексу – чи потрібно, у випадку звільнення контролюючої особи від обов’язку розраховувати скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, заповнювати графи 31 – 33 Звіту про контрольовані іноземні компанії, які передбачають розкриття інформації щодо операцій з нерезидентами, що відповідають критеріям підпункту 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу?

3. Обов’язок застосування особливостей розрахунку скоригованого прибутку, що встановлено підпунктами 392.3.2.1 – 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу, виникає із звітного періоду, що розпочинається з 01 січня 2023 року (пункт 54 підрозділу 10 розділу XX Кодексу) – чи потрібно заповнювати графи 31 – 33 Звіту про контрольовані іноземні компанії в звітності за 2022 рік незалежно від того факту чи звільняється від оподаткування прибуток контрольованоїіноземної компаніїчи ні на підставі пункту 392.4 статті 392 Кодексу?

Щодо першого – третього питань

Контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента Українивідповідно до правил, визначених Кодексом (підпункт 392.1.1 пункту 392.1статті 392розділу I Кодексу).

Пунктом 392.2 статті 392розділу I Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії. Так, відповідно до підпункту 392.2.2 пункту 392.2 статті 392розділу I Кодексу об’єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених цією статтею.

При цьому норми статті 392розділу I Кодексу передбачають перелік умов, у разі дотримання яких, скоригований прибуток КІК не включається до бази оподаткування контролюючої особи.

Так, підпунктом 392.4.1 пункту 392.4 статті 392розділу I Кодексу визначено, що скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі додержання таких умов:

а) між Україною та іноземною юрисдикцією місцезнаходження (реєстрації) контрольованої іноземної компанії є чинний договір про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією та

б) виконується будь-яка з таких умов, зокрема:

частка пасивних доходів контрольованої іноземної компанії становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів контрольованої іноземної компанії із всіх джерел.

У разі якщо частка пасивних доходів контрольованої іноземної компанії становить більше 50 відсотків загальної суми доходів контрольованої іноземної компанії із всіх джерел, для цілей застосування цієї статті такі доходи визнаються активними, за умови що контрольована іноземна компанія:

фактично виконує суттєві функції, несе ризики та використовує активи в операціях, що призводять до отримання відповідних активних доходів;

має необхідні ресурси для виконання зазначених функцій, управління ризиками та використання активів (кваліфікований персонал, основні фонди у власності або користуванні, достатній власний капітал тощо).

Для цілей цієї статті ефективна ставка податку на прибуток підприємств розраховується шляхом ділення суми витрат зі сплати податку на прибуток підприємств на суму прибутку до оподаткування за даними фінансової звітності за відповідний календарний рік та множення на 100 відсотків.

Крім того, незалежно від виконання умов, передбачених підпунктом 392.4.1 пункту 392.4 статті 392розділу I Кодексу, скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі, якщо виконується будь-яка з таких умов:

загальний сукупний дохід усіх контрольованих іноземних компаній однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності не перевищує еквівалент 2 мільйони євро на кінець звітного періоду (підпункт 392.4.2.1 підпункту 392.4.2пункту 392.4 статті 39розділу I Кодексу);

контрольована іноземна компанія є публічною компанією, акції (частки) якої перебувають в обігу на визнаній фондовій біржі. Перелік бірж та вимоги до визнання акцій (часток) публічних компаній такими, що перебувають в обігу на зазначеній фондовій біржі, встановлюються Кабінетом Міністрів України. (підпункт 392.4.2.2підпункту 392.4.2пункту 392.4 статті 392 розділу I Кодексу).

З огляду на зазначене, для виконання умови, визначеної підпунктом 392.4.2.1 підпункту 392.4.2 пункту 392.4 статті 392розділу I Кодексу, загальний сукупний дохід усіх контрольованих іноземних компаній однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності, розраховується незалежно від частки участі контролюючої особи в таких контрольованих іноземних компаніях.

Додатково зазначаємо, у разі звільненні від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії в обов’язковому порядку подається звіт про контрольовані іноземні компанії (повний) з відображенням умов такого звільнення.

У графах 31-33 Звіту про контрольовані іноземні компаніївідображається перелік операцій із нерезидентами – пов’язаними особами, нерезидентами, що зареєстровані у державах (на територіях), що включені до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу, а також з нерезидентами, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу. Інформація зазначається по кожній операції окремо. У разі наявності більше однієї операції, перелік операцій зазначається в наступних рядках таблиці у довільному порядку по кожній юридичній особі.

Водночас, податковим законодавством чітко не регламентовано вимоги щодо відображення у Звіті про контрольовані іноземні компанії інформації, визначеної графами 31-33 Звітупро контрольовані іноземні компанії, у разі звільнення від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії на підставі пункту 392.4 статті 392 розділуI Кодексу.

З огляду на зазначене, питання щодо відображення інформації у графах 31-33 Звітупро контрольовані іноземні компанії, у разі звільнення від оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії на підставі пункту 392.4 статті 392 розділуI Кодексу, потребує погодження з Міністерством фінансів України як головного органу в системі центральних органів виконавчої влади, що здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку, фінансової, бюджетної звітності та аудиту в Україні, розробляє стратегію розвитку національної системи бухгалтерського обліку, визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (крім банків).

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.