X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.04.2024 р. № 1882/ІПК/99-00-21-02-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення про надання індивідуальної податкової консультації з питаньподання Повідомлення про набуття (початок здійснення фактичного контролю) або відчуження частки (припинення фактичного контролю) резидентом в іноземній юридичній особі або майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи (далі – Повідомлення), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що має контрольовану іноземну компанію, яка зареєстрована в Республіці Казахстан та в якій він опосередковано володіє 100 відс. статутного капіталу (далі – нерезидент 1), через ряд інших юридичних осіб – контрольованих іноземних компаній, а саме 100 відс. статутного капіталу нерезидента 1 прямо належать іншій контрольованій іноземній компанії, яка також зареєстрована в Республіці Казахстан (далі – нерезидент 2) та 100 відс. статутного капіталу якої належать резиденту Республіки Кіпр (далі – нерезидент 3), у якого 100 відс. статутного капіталу належать платнику податків (99 відс. пряме володіннята 1 відс. опосередковане володіння) і, який також є для платника податків контрольованою іноземною компанією.

Після зміни структури опосередкованого володіння платника податків 100 відс. статутного капіталу нерезидента 1 стали належати контрольованій іноземній компанії, яка зареєстрована в Республіці Польща (далі – нерезидент 4) та 100 відс. якої опосередковано належать платнику податків.

Таким чином, опосередковане володіння платника податків часткою (100 відс. статутного капіталу) у нерезидента 1 не змінилось, але змінився ланцюг володіння (з нерезидента 2 на нерезидента 4), через які платник податків здійснює опосередковано володіння нерезидента 1.

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання: чи потрібно подавати Повідомлення про наведені зміни у статутному капіталі контрольованої іноземної компанії, а саме нерезидента 1?

Практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації полягає у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових обов’язків, які виникають у платника податків.

 

Згідно з підпунктом 392.1.3 пункту 392.1 статті 392розділі IКодексу під часткою в іноземній юридичній особі розуміються корпоративні права, права в утворенні без статусу юридичної особи, до активів якої входить частка у юридичній особі, чи будь-які інші аналогічні права та/або правомочності, що надають фізичній або юридичній особі право:

а) впливу на відповідну частку голосів у вищому органі управління іноземної юридичної особи (загальних зборах акціонерів, учасників або іншому аналогічному органі), та/або

б) на отримання відповідної частини прибутку іноземної юридичної особи, та/або

в) блокування рішення про розподіл частини прибутку іноземної юридичної особи, та/або

г) на отримання відповідної частини активів іноземної юридичної особи у разі її ліквідації або припинення.

У разі якщо відповідно до належного фізичній особі розміру частки обсяги прав, передбачені підпунктами «а» - «в» цього підпункту, є різними, для цілей  Кодексу приймається найбільше значення такої частки.

Відповідно до підпункту 392.1.4 пункту 392.1 статті 392 розділу IКодексудля цілей визначення володіння фізичною або юридичною особою відповідною часткою в іноземній юридичній особі усі права, що належать такій фізичній або юридичній особі, вважаються сумою часток, які:

належать такій фізичній або юридичній особі безпосередньо або опосередковано через інших осіб, у тому числі через утворення без статусу юридичної особи;

належать будь-яким пов’язаним особам такої фізичної або юридичної особи безпосередньо або опосередковано через інших осіб.

Розмір частки опосередкованого володіння розраховується:

у разі володіння через один ланцюг осіб, які володіють частками одна в іншій, - шляхом множення часток;

у разі володіння через кілька ланцюгів осіб, які володіють частками одна в іншій, - шляхом підсумовування часток у кожному такому ланцюгу.

При цьому для цілей розрахунку опосередкованого володіння, у разі якщо особа фактично володіє часткою в розмірі понад 50 відсотків (через один або кілька ланцюгів) над юридичною особою у ланцюгу, вважається, що фізична особа володіє часткою в такій юридичній особі у розмірі 100 відсотків.

У разі якщо особа здійснює фактичний контроль над наступною юридичною особою у ланцюгу, вважається, що така особа володіє часткою в наступній юридичній особі у розмірі 100 відсотків.

Особа вважається такою, що володіє часткою в іншій юридичній особі, у разі:

володіння на підставі права власності, або

якщо право власності на відповідну частку юридично належить іншим особам, які діють в інтересах такої особи.

Підпунктом 392.5.5 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу визначено, щофізична особа – резидент України або юридична особа – резидент України зобов’язана повідомляти контролюючий орган про:

кожне безпосереднє або опосередковане набуття частки в іноземній юридичній особі або початок здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог цієї статті;

заснування, створення або набуття майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи;

кожне відчуження частки в іноземній юридичній особі або припинення здійснення фактичного контролю над іноземною юридичною особою, що призводить до втрати визнання такої фізичної (юридичної) особи контролюючою особою відповідно до вимог цієї статті;

ліквідацію або відчуження майнових прав на частку в активах, доходах чи прибутку утворення без статусу юридичної особи.

Повідомлення надсилається до контролюючого органу протягом 60 днів з дня такого набуття (початку здійснення фактичного контролю) або відчуження (припинення фактичного контролю). Форма і порядок надсилання такого повідомлення встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Форма Повідомлення та Порядок надсилання до контролюючого органу Повідомлення, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2021 № 512.

Враховуючи викладене, якщо у платника податків не змінюється розмір частки в іноземній юридичній особі (нерезидента 1), незважаючи на зміни у ланцюгу опосередкованого володіння подавати Повідомлення про зміни у статутному капіталі контрольованої іноземної компанії до контролюючого органу не потрібно.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).