X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.04.2024 р. № 1928/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Д ержавна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваше звернення(   ) щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, в межах компетенції повідомляє наступне.

У своєму зверненні платник податків повідомляє, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов’язана із застосуванням окремих норм статті 392Кодексу.

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1. В разі звільнення від оподаткування прибуткуіноземними контрольованими компаніями (далі – КІК), на підставі пункту 392.4 статті 392 Кодексу – чи потрібно визначати доходи і витрати КІК із застосуванням вимог передбачених підпунктом 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу?

2. У ситуації коли КІК відповідає вимогам встановленими положеннями пункту 392.4 статті 392 Кодексу, прибуток такого КІК звільняється від оподаткування. І відповідно контролююча особа звільняється від обов`язку розраховувати скоригований прибуток КІК на підставі підпункту 392.4.3 пункту 392.4 статті 392 Кодексу. – чи потрібно, у випадку звільнення контролюючої особи від обов`язку розраховувати скоригований прибуток КІК, заповнювати графи 31 – 33 Звіту про КІК, які передбачають розкриття інформації щодо операцій з нерезидентами, що відповідають критеріям підпункту 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу?

3. Обов`язок застосування особливостей розрахунку скоригованого прибутку що встановлені підпунктами 392.3.2.1 - 392.3.2.4 підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 Кодексу, виникає із звітного періоду, що розпочинається з 1 січня 2023 року (пункт 54 підрозділу 10 розділу XX Кодексу) - чи потрібно заповнювати графи 31 – 33 Звіту про КІК в звітності за 2022 рік незалежно від того факту чи звільняється від оподаткування прибуток КІК чи ні на підставі пункту 392.4 статті 392 Кодексу?

Щодо питань 1-3

КІК визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України (підпункт 392.1.1пункт 392.1 статті 392 Кодексу).

Норми пункту 392.4 статті 392 розділу I Кодексу передбачають перелік умов, у разі дотримання яких, скоригований прибуток КІК не включається до бази оподаткування контролюючої особи.

Згідно з підпунктом 392.4.3 пункту 392.4 статті 392 розділу I Кодексу у разі якщо прибуток КІК звільняється від оподаткування відповідно до положень цього пункту, контролююча особа звільняється від обов'язку розраховувати скоригований прибуток КІК відповідно до положень підпункту 392.3.2 пункту 392.3 статті 392 розділу I Кодексу.

Однак при звільненні від оподаткування прибутку КІК в обов’язковому порядку подається Звіт про КІК (повний) з відображенням умов такого звільнення.

Наказом Міністерства фінансів України від 25.08.2022 № 254 затверджено форму Звіту про контрольовані іноземні компанії, скорочену форму Звіту про контрольовані іноземні компанії (далі – Звіт) та Порядок заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії і подання до контролюючого органу (далі – Порядок).

У Звіті та в Порядку його заповнення чітко прописані назви граф та порядок їх заповнення. Отже, графи Звіту, в яких є показники для декларування підлягають заповненню.

У графах 31-33 Звіту відображається перелік операцій із нерезидентами - пов’язаними особами, нерезидентами, що зареєстровані у державах (на територіях), що включені до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу, а також з нерезидентами, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до підпункту «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу. Інформація зазначається по кожній операції окремо. У разі наявності більше однієї операції, перелік операцій зазначається в наступних рядках таблиці у довільному порядку по кожній юридичній особі.

Водночас податковим законодавством чітко не регламентовано вимоги щодо відображення у Звіті про КІК інформації, визначеної графами 31-33 Звіту, у разі звільнення від оподаткування прибутку КІК на підставі пункту 392.4 статті 392 розділу I Кодексу.

З огляду на зазначене, питання щодо відображення інформації у графах 31-33 Звіту, у разі звільнення від оподаткування прибутку КІК на підставі пункту 392.4 статті 392 розділу I Кодексу, потребує погодження з Міністерством фінансів України як головного органу в системі центральних органів виконавчої влади, що здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку, фінансової, бюджетної звітності та аудиту в Україні, розробляє стратегію розвитку національної системи бухгалтерського обліку, визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (крім банків).

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.